Dit overkwam mij

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-03-2012 17:09 #112113 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Dit overkwam mij
Bedankt voor de info Rudi. Ik heb jaren geleden eens een Girling gereviseerd, ga het gewoon nog eens proberen. Ben ook van plan om iets te maken dat het vloeistof niveau in de gate houdt en wat toeters en bellen af laat gaan als het tijdens het rijden te laag zou staan. Better save than sorry :)

Groeten, Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-03-2012 18:06 #112173 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Dit overkwam mij
Ik kan hierop maar een ding zeggen: reviseer de bekrachtiger zeker NIET zelf.De kans dat het niet lukt is zeer groot.Bovendien is revisieset is niet goedkoop.Het blijft levensgevaarlijk!

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-03-2012 22:43 #112182 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Dit overkwam mij
Niek, heb jij dan misschien een adres waar ik terecht kan voor revisie

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-03-2012 22:45 #112183 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Dit overkwam mij
Nee Rob ,ik heb daar geen adres voor.Ik zou gewoon een nieuwe kopen.

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-04-2012 10:01 #112225 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Dit overkwam mij
De originele versie is meestal niet reviseerbaar omdat de pot van binnen geroest is. De versie die ik gemonteerd heb volgens mij zeker wel als het geheel alleen maar lek en niet op is (cylinderwanden niet ingevreten door corrosie etc.). Ik rijd er na eigen revisie al heel wat jaren zonder problemen mee en ben er zeker van mij en anderen daarmee niet meer of minder in gevaar te brengen dan met een nieuwe (bij twijfel zal ik er zeker niet mee rijden). Als iemand twijfelt zal ik hem een nieuwe aanraden, maar als iemand weet wat hij doet en waar hij op moet letten zie ik zeker geen (levens)gevaar. Als ze niet te reviseren zijn zou er zeker geen bedrijf te vinden zijn die ze voor je reviseert en die zijn er dus wel (bijvoorbeeld in Engeland en het bedrijf van de website die ik genoemd heb). Groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• Leo Staats
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-04-2012 23:54 #112319 door Leo Staats
Beantwoord door Leo Staats in topic Dit overkwam mij
Auto,s met een enkel remsysteem zijn kwetsbaarder dan die met gescheiden systemen. Heeft iemand weleens een niveau alarm op het remvloeistof potje gemaakt?

Leo

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-04-2012 08:50 #112326 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Dit overkwam mij

"Leo Staats" schreef:
Auto,s met een enkel remsysteem zijn kwetsbaarder dan die met gescheiden systemen. Heeft iemand weleens een niveau alarm op het remvloeistof potje gemaakt?

Leo

Ik niet.. maar is wel eenvoudig te maken met bijvoorbeeld zoiets: www.fiat500vdlaan.nl/nl/webshop/ ... hp?ID=1602

Kost 15,- nieuw, op de sloop zijn ze ongetwijfeld ook wel te vinden voor nog minder. Met een beetje knip en plakwerk is dat wel passend te krijgen op de dop van het remvloeistofreservoir. Alweer een nieuw projectje..

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-04-2012 12:21 #112331 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Dit overkwam mij
Is een leuke zaak, die Fiat 500 vd Laan.

Is een uitgebouwde garagebox, bomvol met fiatspullen. Wij hebben daar voor de Fiat van mijn zusje een hoop gekocht.

Geen Volvo-prijzen.. Achterschermpje 60euro, tegen 900 voor de 1800 geloof ik..

• Ronald Damme (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-04-2012 15:17 #112335 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Dit overkwam mij
Van het weekend op de elandrun geweest.

hier stond toen een man met een kofferbak verkoop (als je zijn naam/mail adres weet pb me dan even) (witte amazon vol met toeters en bellen)

heb hier een praatje mee gemaakt en hij had zijn auto aardig omgebouwd naar een luxe auto met de huidige standaarden.
Maar om een lang verhaal kort te maken hij had op zijn remvloeistof reservoir een reservoir gezet van een daf 55 marathon. dit schijnt exact te passen en hier zit een vlotter op, bij hem ging er een lampje branden bij een te laag niveau.

verder had de beste man een lampje (en nog 100 lampjes metertjes en knopjes) gemaakt op zijn dashboard waarop hij kon zien of zijn remlichten werkten. Vond het wel handig met die belabberde remdruksensoren.

zo had hij mij ook een paar tips gegeven voor olietemp meter en een oliedrukmeter van een 240, die schijnen ook 1 op 1 te passen.

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-04-2012 15:52 #112339 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Dit overkwam mij
Leuk is dat he! Valt mij iedere keer op hoeveel tips mensen hebben die niet op het forum actief zijn.

Ik ben zelf sterk van het uitwisselen van modellen. Als iets beter werkt, upgraden! Al moet het wel mooi blijven.

Sensor voor remlichten op het dashboard vind ik wat overdreven IMO. Ik zet hem altijd achteruit in de garage, dan zie ik de remlichten op lichten. (moet bekennen dat ik dit weekend er ook een nieuwe sensor in heb gezet.)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD