Dit overkwam mij

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-03-2012 21:45 #112058 door Rob Baeten
Dit overkwam mij is gemaakt door Rob Baeten
Zaterdag 17-03 de remvloeistof laten vernieuwen in Heerlen. Blijkt toch weer dat "oudere rubbers" en nieuwe remvloeistof niet altijd goed samen gaan. Zondag nog gereden zonder problemen en afgelopen maandag reed mijn vrouw weg en kwam er gelukkig al bij het achteruit rijden van de oprit achter dat de remmen niets meer deden, plat tot op de grond. Alle remvloeistof was in de rembekrachtiger verdwenen. Heb de eerste dagen keurig netjes de remvloeistof gecontrolleerd, maar als ik een tip zou mogen geven aan die gene die ook aan nieuwe vloeistof toe zijn of al vervangen hebben..........controlleer het niveau de komende weken dagelijks.......dit had namelijk ook heel wat slechter kunnen aflopen zeker met een het enkele remsysteem :|

Groeten, Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• k den Besten
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-03-2012 21:49 #112060 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic Dit overkwam mij
Fijn dat je er in ieder geval op tijd achter kwam..

Het is een goede tip, ik zal het bij mijn oldtimers in de gaten houden!

• Daan van Oosten Slingeland
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-03-2012 12:01 #112067 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic Dit overkwam mij
DOT 5 gebruikt?

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-03-2012 13:15 #112070 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Dit overkwam mij
Dat was inderdaad de eerste vraag die ik stelde voordat ze begonnen. Een zekere Hans van de T/C heeft mij verzekerd dat het DOT 4 was wat erin ging.

• Paul Franse
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-03-2012 16:03 #112074 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic Dit overkwam mij
Even iets rechtzetten; Hans is niet van de TC, maar is lid van het Technisch Team Zuid. Dit is een nieuwe ontwikkeling binnen deze regio waarover binnenkort meer nieuws volgt.

Graag hadden wij geweten wat nu de uiteindelijke oorzaak van het probleem is geweest.

Met vriendelijke groet,

Paul Franse
Bestuur Regio Zuid

Life is what you make it!

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-03-2012 22:39 #112084 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Dit overkwam mij
Gelukkig is het goed afgelopen.
Voor de goede orde, welk type rembekrachtiger is het?
Een Girling toevallig?
(zie mijn overzicht van veelgebruikte types en mijn mening/aanbeveling)
Zou het ook gewoon "toeval" geweest kunnen zijn?
Dat juist nu het membraan van de bekrachtiger het begeven heeft, los van soort remvloeistof?

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-03-2012 10:03 #112098 door Rob Baeten
Het was inderdaad een Girling, de orginele. Ik twijvel nog of ik er een nieuwe rubber set in ga zetten of toch voor een hele nieuwe te gaan met aangepaste bevestiging die ik persoonlijk minder mooi vind. Of het toeval is dat hij er net nu tussen uit piept is moeilijk te zeggen, ze hebben natuurlijk niet het eeuwige leven. Ik kan alleen zeggen dat ik er nu 4 jaar probleemloos mee heb gereden. Ik heb nog geen tijd gehad om de bekrachtiger open te maken, eens kijken of het dit weekend gaat lukken. Volgens mij heeft de seal voor de zuigeras tussen het vacuumhuis en het "natte" deel het begeven.

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-03-2012 12:26 #112102 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Dit overkwam mij
Hallo Rob, dat komt helaas vaker voor. Ik heb mijn 1800S alleen maar door toeval er eens niet helemaal plat mee gereden doordat ik niet zoals normaal een steile berg omlaag met aan het eind een drukke dwarsweg (dus dan of auto op de weg of huis aan de overkant geraakt) maar de berg omhoog tot op een plateau gereden ben.
Een verband met het verwisselen van de remvloeistof zou ik niet zo snel zoeken als alles op de juiste manier gedaan is. Ik heb er nu de Mark-IIB van Girling in zitten, deze verbeterde versie is van buiten bijna hetzelfde als de originele en op de originele steun te monteren. Het risico met een lek rubbertje op die plek blijft natuurlijk bij alle zulke enkel systeem rembekrachtigers, dat is alleen op te lossen met een systeem zoals bij een dubbel systeem waar de bekrachtiging niet in de remleiding maar voor de hoofdremcylinder plaatsvindt.
groeten en succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-03-2012 13:20 #112106 door Rob Baeten
He dat klink goed Rudi. Waar heb je die gekocht?

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-03-2012 16:31 #112112 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Dit overkwam mij
Hallo Rob, alleen nog tweedehands te koop en dan zeker altijd reviseren (of reviseren laten, maar dat is erg duur, zie bijvoorbeeld www.okp.de/xtc2/102/106-2000/260 ... 18690.html ). Ik heb er ondertussen ook reserve (bekrachtiger en revisieset) omdat ik de moderne vervangers ook niet mooi vind en niet wil ombouwen. Het verschil met de originele zit vooral in de pot (modern membraan ipv ouderwetse zuiger die langs de potwand schuurt) en niet in hete hydrauliekdeel. Als je die van jou demonteerd zul je er waarschijnlijk van verbaasd zijn dat de "zwarte snotjes" ooit afdichtende rubbertjes waren en dat ze tot voor kort nog afgedicht hebben. Groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD