Ombouw enkel naar dubbel remsysteem Amazon
- Willy Beer
- Elite lid
-
"W.H.M. Beer" schreef:
Inderdaad, we gebruikten een dubbele hoofdremcilinder met servo van een late Amazon. Voor de montage werden lichte aanpassingen gadaan. Geen remdrukbegrenzer, heeft er overigens nooit op gestaan. Voor de rest alles origineel gelaten, behalve de leidingen. We brachten ook een signaallampje aan dat brandt als 1 circuit uitvalt.
We rijden regelmatig rittensport waarbij hard remmen veelvuldig voorkomt zonder ooit een blokkage van de achterremmen te hebben voorgehad. Banden: 195/65 x 15 met 5,5'' velgen.
Dit was het antwoord op uw vraag van toen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
het geciteerde heb ik bij het teruglezen natuurlijk gelezen, maar het ging mij er vooral om hoe het opgelost is met de nogal grote diameter van de rembekrachtiger/servo van de amazon/140 en de bevestiging ervan in een 1800S. Ik heb het niet nagemeten, maar ik verwacht toch dat er een reden voor is dat men in de E/ES een andere rembekrachtiger met geringere diameter en een ander (lager) remvloeistoftankje geplaatst heeft dan in de amazon/140 (afgezien van de aanpassingen aan het rempedaalmechanisme en de montageplek van de hoofdremcylinder).
Hopend op een nadere toelichting.
hartelijke groeten, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Willy Beer
- Elite lid
-
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Willy Beer
- Elite lid
-

- Rudi
-
- Platinum lid
-
helaas staat er bij mij alleen het woord "afbeelding" zonder de afbeelding zelf, dus ik kan het nog steeds niet zien. Hoe is de foto geplaatst? Vooral: kan iemand hem zo plaatsen dat iedereen cq ik hem kan zien of me zeggen wat er bij mijn computer fout is? (dit effect heb ik maar bij enkele forumdeelnemers, de meeste foto's zie ik).
Dus de aanpassingen van Volvo voor de E/ES met speciale rembekrachtiger enz. was onnodig?
Hopende de afbeelding eens te zien.
hartelijke groeten, Rudi
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"R.W. Dortangs" schreef:
Hallo,
helaas staat er bij mij alleen het woord "afbeelding" zonder de afbeelding zelf, dus ik kan het nog steeds niet zien. Hoe is de foto geplaatst? Vooral: kan iemand hem zo plaatsen dat iedereen cq ik hem kan zien of me zeggen wat er bij mijn computer fout is? (dit effect heb ik maar bij enkele forumdeelnemers, de meeste foto's zie ik).
Dus de aanpassingen van Volvo voor de E/ES met speciale rembekrachtiger enz. was onnodig?
Hopende de afbeelding eens te zien.
hartelijke groeten, Rudi
Rudi, ik kan hem wel zien. Heb hem naar je doorgemaild.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Zo te zien heeft Volvo onnodig een compleet andere installatie in een E/ES gebouwd, ik had nooit verwacht dat het geheel van een Amazon/140 onder de motorkap zou passen.
Groeten, Rudi
Er is hier al eerder gesproken over het door elkaar gebruiken van remsystemen, en hier voorzichtig mee te zijn.
Ter verduidelijking: mijn E heeft wel degelijk remdrukregelaars in het systeem, bij een vergelijkbare bekrachtiger
Wel moet ca 70% van het remmend vermogend naar de voorwielen gaan, dat de neus naar beneden gaat zegt niet zo veel.
Meten is weten, ik zou op een rembank, bij de betere garage, e.e.a. laten controleren.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate