- Berichten: 2
Ombouw enkel naar dubbel remsysteem Amazon
- Dick Zijl (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Martin Huigh (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 14
Het enige waar ik mee zit is of ik 1 van de 6 aansluitingen op het verdeelblokje ongestraft kan afblinden?
En zou ik 25mm cilndeer kunnen gebruiken icm een begrenzer? die heb er er namelijk nog 2 nieuwe liggen?
voor de duidelijkheid heb ik me uitgeleefd in paint:
Nou ik hoop dat dit gaat werken.
Groeten Martin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Martin Huigh (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 14
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Dick Zijl (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
De voorste aansluiting van de HRC sluit je aan op het verdeelstukje wat de voorremmen aanstuurt.
Op de achterste aansluiting van het HRC maak je een nieuwe remleiding naar de remdrukbegrenzer van de achterremmen/remtrommels


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Martin Huigh (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 14
bedankt voor de reacties.. Tips zijn nog altijd welkom, pas over week of 3 de boel aansluiten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Sietse Van Der Weij
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
" Zijl (GAST)" schreef:
Je kunt ook de org. 4 aansluiting verdeelstukje gebruiken waarvan je de onderste aansluiting (achterremleiding) afdicht.
De voorste aansluiting van de HRC sluit je aan op het verdeelstukje wat de voorremmen aanstuurt.
Op de achterste aansluiting van het HRC maak je een nieuwe remleiding naar de remdrukbegrenzer van de achterremmen/remtrommels
Het enige dat je dan vervangt is de hoofd rem cilinder als ik het goed zie? Van een enkele naar een dubbele? Het nieuwe leiding moet dan zelf gemaakt worden zo zie ik. Misschien wel de moeite waard voor mijn '67 1800S, geeft wel meer veiligheid.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2162
het betreft hier niet alleen een ombouw met dubbele hoofdremcylinder maar ook de bijbehorende rembekrachtiger van de amazon, en die past vanwege de te grote diameter niet in je 1800S. Dan zou je een rembekrachtiger etc. van de 1800E/ES moeten nemen, maar dat vergt een hele ombouw van onder andere het rempedaal en de bevestiging van de rembekrachtiger. Er is door Volvo wel voor de 1968er VS export een speciale dubbele hoofdremcylinder geweest met gescheiden voren met de normale rembekrachtiger in de leiding en achteren zonder bekrachtiger, maar alle onderdelen hiervoor vinden (vooral de hoofdremcylinder) zal erg moeilijk worden (o.a. ook achterremmen aangepast).
Groeten, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willy Beer
- Elite lid
-
- Berichten: 266

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2162
Aan W.H.M. Beer: ik heb even teruggelezen en heb toen na uw bericht gevraagd voor nadere informatie over de ombouw van een 140 hoofdremcylinder en rembekrachtiger in de 1800S. Graag zou ik, en hoogstwaarschijnlijk ook Sietse, deze willen ontvangen (graag met foto's). Als deze delen van een 140 gewoon passen, waarom heeft een E/ES dan compleet andere delen?
Groeten, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willy Beer
- Elite lid
-
- Berichten: 266
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.