Ombouw enkel naar dubbel remsysteem Amazon

• Dick Zijl (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2011 22:25 #104861 door Dick Zijl (GAST)
Beantwoord door Dick Zijl (GAST) in topic Ombouw enkel naar dubbel remsysteem Amazon
Bij de voor/achter scheiding + rembekrachtiger wel de remcilinders achter vervangen door 22mm cilinders. anders komt er te veel druk op de remtrommels.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Martin Huigh (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2011 18:58 #104906 door Martin Huigh (GAST)
Beantwoord door Martin Huigh (GAST) in topic Ombouw enkel naar dubbel remsysteem Amazon
Ik ben er nu inderdaad achter gekomen dat ik wat te weinig onderdelen van de sloper heb gehaald, maar affin.. ik heb een misschien wel werkbare situatie bedacht waarbij ik 22mm cilinders monteer, een begrenzer, en mn orginele klauwen kan laten zitten.
Het enige waar ik mee zit is of ik 1 van de 6 aansluitingen op het verdeelblokje ongestraft kan afblinden?
En zou ik 25mm cilndeer kunnen gebruiken icm een begrenzer? die heb er er namelijk nog 2 nieuwe liggen?

voor de duidelijkheid heb ik me uitgeleefd in paint:

Nou ik hoop dat dit gaat werken.

Groeten Martin

• Martin Huigh (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2011 19:01 #104907 door Martin Huigh (GAST)
Beantwoord door Martin Huigh (GAST) in topic Ombouw enkel naar dubbel remsysteem Amazon
Plaatje te klein: opnieuw...

• Dick Zijl (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2011 21:06 #104911 door Dick Zijl (GAST)
Beantwoord door Dick Zijl (GAST) in topic Ombouw enkel naar dubbel remsysteem Amazon
Je kunt ook de org. 4 aansluiting verdeelstukje gebruiken waarvan je de onderste aansluiting (achterremleiding) afdicht.
De voorste aansluiting van de HRC sluit je aan op het verdeelstukje wat de voorremmen aanstuurt.
Op de achterste aansluiting van het HRC maak je een nieuwe remleiding naar de remdrukbegrenzer van de achterremmen/remtrommels

[img

[img

• Martin Huigh (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2011 10:25 #104923 door Martin Huigh (GAST)
Ha, zo had ik het nog niet bekeken. Eigenlijk is dit wel een betere oplossing voor mij omdat ik niet zeker weet of het verdeelblokje met 6 aansl. goed is, en dan met name de remlicht schakelaar. Ik denk dat ik voor die laatste configuratie ga.

bedankt voor de reacties.. Tips zijn nog altijd welkom, pas over week of 3 de boel aansluiten.

• Sietse Van Der Weij
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2011 18:22 #107197 door Sietse Van Der Weij
Beantwoord door Sietse Van Der Weij in topic Ombouw enkel naar dubbel remsysteem Amazon

" Zijl (GAST)" schreef:
Je kunt ook de org. 4 aansluiting verdeelstukje gebruiken waarvan je de onderste aansluiting (achterremleiding) afdicht.
De voorste aansluiting van de HRC sluit je aan op het verdeelstukje wat de voorremmen aanstuurt.
Op de achterste aansluiting van het HRC maak je een nieuwe remleiding naar de remdrukbegrenzer van de achterremmen/remtrommels

Het enige dat je dan vervangt is de hoofd rem cilinder als ik het goed zie? Van een enkele naar een dubbele? Het nieuwe leiding moet dan zelf gemaakt worden zo zie ik. Misschien wel de moeite waard voor mijn '67 1800S, geeft wel meer veiligheid.

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-10-2011 18:39 #107199 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Ombouw enkel naar dubbel remsysteem Amazon
Hallo Sietse,
het betreft hier niet alleen een ombouw met dubbele hoofdremcylinder maar ook de bijbehorende rembekrachtiger van de amazon, en die past vanwege de te grote diameter niet in je 1800S. Dan zou je een rembekrachtiger etc. van de 1800E/ES moeten nemen, maar dat vergt een hele ombouw van onder andere het rempedaal en de bevestiging van de rembekrachtiger. Er is door Volvo wel voor de 1968er VS export een speciale dubbele hoofdremcylinder geweest met gescheiden voren met de normale rembekrachtiger in de leiding en achteren zonder bekrachtiger, maar alle onderdelen hiervoor vinden (vooral de hoofdremcylinder) zal erg moeilijk worden (o.a. ook achterremmen aangepast).
Groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• Willy Beer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
25-10-2011 18:51 #107201 door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic Ombouw enkel naar dubbel remsysteem Amazon
Zoals vroeger vermeld hebben wij die ombouw ook uitgevoerd met de hoofdrempomp van een 140, ben nog steeds zeer tevreden :D

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-10-2011 18:59 #107204 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Ombouw enkel naar dubbel remsysteem Amazon
Zo gaat dat met oude berichten waar opnieuw op gereageerd wordt, dan verval je in herhalingen, sorry.
Aan W.H.M. Beer: ik heb even teruggelezen en heb toen na uw bericht gevraagd voor nadere informatie over de ombouw van een 140 hoofdremcylinder en rembekrachtiger in de 1800S. Graag zou ik, en hoogstwaarschijnlijk ook Sietse, deze willen ontvangen (graag met foto's). Als deze delen van een 140 gewoon passen, waarom heeft een E/ES dan compleet andere delen?
Groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• Willy Beer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
25-10-2011 19:13 #107207 door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic Ombouw enkel naar dubbel remsysteem Amazon
Ik zal moeten zoeken in "oude" foto's want mijn P1800 zit in de boot naar Z-Amerika....

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD