schakelaar handrem verklikker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2004 17:09 #69687
door
Beantwoord door in topic schakelaar handrem verklikker
Hallo,ik ben een combi uit 1967 aan het opknappen, die uiteraard geen verklikker op de handrem had. Dit is simpel opgelost met een microswitch die massa doorschakeld naar een verklikkerlampje waarvan de andere aansluiting de plus van het contact is...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2004 14:58 #69686
door
mooi opgelost! Ga ik ook doen op onze p1800
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2004 14:06 #69685
door
Lennard geeft het juiste antwoord, de andere antwoorden zijn allemaal onzin.Ter aanvulling, wanneer men een dubbelremsysteem gaat ontluchten diend men het voelertje op het verdeelblokje in de motorruimte te verwijderen en na het ontluchten weer terug plaatsen, anders blijft het rode lampje op het dashboard branden.Vriendelijke Groeten Kees Vos Ede
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2005 14:17 #69684
door
Hallo Thomas, is het al gelukt met de verklikker? Ook ik vond bij mijn '69-er resten van een massaschakelaar en ik ben het met je eens dat alles moet werken. De oplossing: een massaschakelaar bij Brezan voor 2 euri 80 kopen, bovenste stukje plastic er af knippen, op z'n kop op de stang van de handremdraaistang monteren en klaar. Ik heb toch nog wel een vraag over dat remverdeelblokje; gaat het om een koperen 4kant blokje met aan de onderkant een schuifcontact? Dat zit er bij mij en ergens ligt ook een zwarte draad die daar volgens mij op aangesloten moet worden. Heb jij ervaring hiermee? Gr. E.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2005 15:09 #69683
door
Precies, dat draadje is het, je maakt dus aan het massa contact van je lampje nog een draadje, dat sluit je hier op aan. <br> Ik snap niet waarom de massaschakelaar nu op de draaistang gemonteerd hebt, als je de rubbermat omhoogdoet, het hoesje van de handrem even omhoog trekt, zie je daar een plaat zitten, voor de handrem, met een gat erin, daar hoort de schakelaar in, maar zoals jij het hebt gedaan kan het natuurlijk ook. Maar wat voor stukje plastic heb je er dan afgeknipt?