schakelaar handrem verklikker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2004 20:26 #54447
door
schakelaar handrem verklikker is gemaakt door
Vandaag even onder de rubbermatten gesnuffeld, Tegelijk ook even naar de handrem schakelaar gekeken, blijkt die gewoon helemaal weg te zijn, op het kunsstof 'drukkertje' na. Kan ik hier een nieuwe schakelaar onder bouwen? Hoe dan, moet dan de complete handremconstructie uitgebouwd worden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2004 21:28 #69706
door
Beantwoord door in topic schakelaar handrem verklikker
Wat voor auto? Een V70?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2004 21:31 #69705
door
Dit is een forum van katterug tot 140 serie, dus die v70 lijkt mij uitgesloten. De handremverklikker is pas vanaf 1969 ingevoerd, dus laatste twee jaar amazon of 140, maar dat is hetzelfde systeem, dus maakt niet veel uit. Maar het gaat hier om een amazon combi van 1969.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2004 21:32 #69704
door
Neen, dit moet kunnen zonder de handrem te demonteren.Over welk type hebben we het ?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2004 21:49 #69703
door
Het Lampje wordt niet bediend door een schakelaar bij je handrem. Door het straktrekken van de remschoenen ontstaat er druk waardoor er een drukcontact gesloten wordt. Dit drukcontact bevindt zich op het remolieverdeelblokje Bij enkelremsysteem zit ie daar ook maar dan bedient dit drukcontact de remlichten. Bij gescheiden remsysteem wordt door een schakelaar bij het rempedaal de remlichten aangestuurd. Ik weet niet of ik de juiste namen gebruik, maar ik hoop dat je het snapt. Omdat het in Ama's uit 69 en 70 zit, weten niet zoveel mensen dit. Ik heb beide typen dus....
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2004 21:59 #69702
door
Waar vind ik het remolieverdeelblokje (3 maal woordwaarde) Ik ben niet zo bekend aan de onderzijde van de auto namelijk.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2004 22:05 #69701
door
Ik had het kunnen weten! Het zit niet onder de auto Het zit op het schutboard Als je de hoofdremcylinder weet te vinden, volg je de koperen remleiding en dan kom je bij een vierkant koperen blokje Daar bovenop zitten twee schuifstekkertjes Doe ze tegen elkaar(met contact aan) en je zal zien dathet rode lampje van je handrem gaat branden.Bij oudere Ama's gaan de remlichten branden. Ik wed dat zelfs Ed dit niet wist! Duidelijker kan ik het niet vertellen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2004 22:07 #69700
door
Ik denk ook altijd veel te moeilijk. Ik ken het kastje inderdaad, en zal het morgen gelijk even uitproberen. Of het lampje is stuk natuurlijk.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2004 23:26 #69699
door
<i>Het Lampje wordt niet bediend door een schakelaar bij je handrem.</i><p>Onjuist. De schakelaar zit bij mijn 70-er Amazon wel degelijk bij het handremmechanisme.<p><i>Door het straktrekken van de remschoenen ontstaat er druk waardoor er een drukcontact gesloten wordt.</i><p>Onjuist. De remschoenen worden mechanisch uit elkaar getrokken, maar dat heeft geen noemenswaardige uitwerking op de positie van de remzuigers.<p><i> Dit drukcontact bevindt zich op het remolieverdeelblokje </i><p>Onjuist. Als het gaat om het dubbel remsysteem, dan is dit de schakelaar die in werking wordt gezet als één der remsystemen druk verliest. Bovendien is het geen drukcontact maar een contact dat juist bij wegvallen van druk in werking treedt.<p>Kort samengevat: de schakelaar onder de handremhendel èn de schakelaar op het blokje onder de hoofdremcilinder bedienen beide het lampje links in het dashboard: wanneer de handrem is aangetrokken, en/of wanneer er één systeem van het dubbele remsysteem de druk verloren heeft.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2004 23:26 #69698
door
Dit wordt een verwarrend probleem ,ik denk dat ik het snap....blijft de verklikkerlamp op je dashboard branden ?Bij de oudere (enkel systeem) zit het koperenblokje op het schutbord, bij de '69-70 echter op het linkerbinnescherm onder de rembekrachtiger.Bij het B20 gescheiden systeem heeft het blokje aan de onderkant een schroefcontact, daar zit dus een draadje aan.Als je verklikkerlamp blijft branden dan dien je deze schroefcontact los te draaien (je ziet dan een witpplastice voeler) en een paar keer hard op de rem trappen (zodat de druk weer gelijk wordt) en het schroefcontact weer terugplaatsen.Als het goed is brandt de verklikker niet meer.