electronische ontsteking van HOT SPARK

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-10-2008 14:33 #90183 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic electronische ontsteking van HOT SPARK
<p>beste allen, hier een website waar referentie's van Pertronix en HOT SPARK staan</p><p> www.marineengine.com/discus/messages/12487/86731.shtml </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-10-2008 14:45 #90182 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic electronische ontsteking van HOT SPARK

• P. Niem
  • Elite lid
  • Elite lid
  • Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
Meer
21-10-2008 16:06 #90181 door P. Niem
Beantwoord door P. Niem in topic electronische ontsteking van HOT SPARK
Ik heb nu zo'n 4 jaar de Pertronix iginitor 2 in mijn 1800E en ben louter positief. De motor loopt mooi en krijg er vaak complimenten over.

Hieronder een stukje uit mijn bericht van enkele weken geleden:

Het belastingvrije tarief voor het invoeren van goederen van buiten de EU wordt per 1 december verhoogt van 22 naar 150 euro exclusief verzendkosten.
zie <u><span style="font-size: 10pt; color: blue;"></span></u><u> eur-lex.europa.eu/ LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2008:085:0001:0002:EN:PDF </u> voor het officiele bericht
Handig bijvoorbeeld als je een pertronix elektronische ontsteking wilt, bij www.classicgarage.com/parts-pertronix-ignitors-volvo.html kost ie 79$ ex verzendkosten
Ik heb de mijne toen bij Classicgarage besteld.

Sjoerd

1800E
vimeo.com/volvoac

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-10-2008 19:57 #90180 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic electronische ontsteking van HOT SPARK
<p>Hoi Marijn;</p><p>Op de onderstaande site staat de Pertronix catalogus. De P.II is niet beschikbaar voor alle Volvo uitvoeringen, voor mijn ES heb ik daarom de I aangeschaft. Het inbouwen vraagt toch wel enig inzicht hoe een onsteking werkt. Laat het dan liever doen op bijv. een afsteldag van de club, weet je zeker dat het goed komt. Of als je een beetje in de buurt van Utrecht woont kan je ook bij mij langs komen, dan bouwen we hem samen in.</p><p> www.edsclassic.nl/ </p>

• Marijn Hendrikx
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
26-10-2008 17:09 #90179 door Marijn Hendrikx
Beantwoord door Marijn Hendrikx in topic electronische ontsteking van HOT SPARK
<p>Hallo Peter (en anderen),</p><p>Dank je wel voor je aanbod, dat is hartstikke vriendelijk! Toch heb ik inmiddels wel wat ervaring met ontstekingen en ik vermoed dat de inbouw geen problemen op gaat leveren. Ik heb het pakketje inmiddels besteld bij classicgarage.com in de U.S. Het kostte me daar 82 euro <strong>incl.</strong> verzendkosten. Bij Edsclassic kost hetzelfde setje 115 euro <strong>excl.</strong> verzendkosten...</p><p>Daar wil ik best een paar dagen extra voor wachten. Ik verwacht geen wonderen, bovendien werkt mijn conventionele ontsteking eigenlijk prima. Toch lijkt het me prettig om in feite de afstelling altijd zo optimaal te hebben alsof je n&egrave;t je contactpuntjes vervangen en perfect afgesteld hebt. Daarnaast kan ik met dit systeem bij wijze van spreken langs de kant van de weg de zaak nog relatief vlot terugbouwen naar normaal. Ik laat nog weten hoe het bevalt!</p><p>Groeten! Marijn</p><p> </p>

• Marijn Hendrikx
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
25-11-2008 15:03 #90178 door Marijn Hendrikx
<p>Goed, ik heb dus net Edsclassics gebeld en dit blijkt echt niet de goede set te zijn voor mijn verdeler... Mijn verdeler draait de andere kant op en de plaatsting van de module is niet goed. Hij loopt er wel op, maar ideaal is het dus niet.... </p><p>Ik dacht ik laat het nog even weten. Als iemand er w&eacute;l iets mee kan/ wil doen, laat maar even weten, daar komen we vast wel uit. Ik vind het anders zonde om hem zomaar in de kast te leggen.</p><p>Groeten Marijn</p>

• Marijn Hendrikx
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
26-11-2008 20:51 #90177 door Marijn Hendrikx
<p>Wat blijkt! Ik had een mailtje naar PerTronix USA gestuurd en ze gaan me de correcte plaatjes en magneetring gratis opsturen! De module blijkt t&oacute;ch wel hetzelfde te zijn in allebei de types.</p><p>Ofwel, ik koop nog even geen nieuwe, maar bouw dit eerst in! U hoort nog van me!</p><p>Groet Marijn</p>

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-12-2008 10:23 #90176 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic electronische ontsteking van HOT SPARK
<p>Hallo Ben, zeer bedankt voor de link!</p><p>Misschien ben ik dom, maar op de Hotspark site kom ik er niet helemaal uit: als je alleen de vervanging voor je punten koopt voor 39 euro werkt het al? Dus geen andere bobine en eventueel een bijkomende regelunit?</p><p>Ik heb een nieuwe electronische ontsteking van Bosch liggen (zeer overjarig, maar nieuw in de doos) en heb hem tot nu toe niet ge&iuml;nstalleerd omdat het nogal een ingreep is met regelkast en highvoltage bobine!.</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Ben Flierman
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
21-12-2008 12:25 #90175 door Ben Flierman
Beantwoord door Ben Flierman in topic electronische ontsteking van HOT SPARK
<p>Dag Tom,</p><p>Volgens mij ben je niet dom. Je hebt namelijk gelijk. Enige probleem is echter dat de kit op dit moment alleen leverbaar zijn voor ontstekingen waarbij er geen scharnierpin op de ontstekingsplaat achterblijft als je de contactpunten verwijderd. Bij alle B18 ontstekingen blijft er wel een pin achter. Bij de B20 ontstekingen niet, en daar past hij dus zo op. Overigens denk ik dat je de scharnierpin van de ontstekingsplaat van de B18 ook wel kunt weghalen, en zo ook gewoon die kit kunt plaatsen.</p><p>Zo'n kit van 39,99 is inderdaad alles wat je nodig hebt. </p><p>Ben</p>

tinustuning.nl

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-12-2008 16:34 #90174 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic electronische ontsteking van HOT SPARK
<p>Hoi Ben!</p><p>Dan ga ik de Hotspark bestellen voor de B20 van de 144 en overweeg om de Bosch op de Amazon Combi te zetten.</p><p>Het voordeel van de Hotspark vind ik dat de boel er origineel uit blijft zien, dus eerst de 144 en als dat bevalt misschien ook de Combi????!!</p><p>Nogmaals dank!</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD