Electronische 123-ontsteking

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-04-2009 14:51 #91289 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Electronische 123-ontsteking
<p>o.k. ben met je eens dat ze niet echt goedkoop zijn; aan de andere kant is 't wel m'n dagelijkse vervoermiddel en dan is een beetje extra rijplezier "onbetaalbaar"! </p><p>kortom, ik vind 't niet echt erg als 't af-en-toe wat kost, maar ik wilde even zeker zijn of voor de B20B de juiste karakteristiek instelbaar is, &eacute;n of er ook van de B20B in combinatie met de 123 zulke positieve verhalen zijn.</p>

Groet, Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-04-2009 17:48 #91288 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Electronische 123-ontsteking
<p>Even gekeken op een engelse website. Volvo 123 ignition 282 pond, omgerekend 311 euro ex verzendkosten.</p><p>Even stiekum op marktplaats gekeken, 289 euro nieuw.</p><p> </p><p> </p>

Amazon Combi '66

• Sven Hakbijl (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2009 19:07 #91287 door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic Electronische 123-ontsteking
@Hans Latenstein: Hans, ik denk dat men bij het programmeren wel rekening gehouden heeft met de karakteristieken van de B20B. Ze hebben ook een naam hoog te houden. Het is veel geld, maar ik beleef er nog steeds veel plezier aan. Altijd starten, gelijk mooi rond lopen, je leest het al, ik ben nog steeds enthousiast.

Waarom zou je trouwens met je vraag niet bij de makers zelf aankloppen? Die zijn toch ook wel via Internet of zelfs telefonisch te bereiken?

Sterkte met je beslissing, Sven

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-04-2009 21:31 #91286 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Electronische 123-ontsteking
<p>Ik hoop trouwens wel dat m'n toerenteller gewoon blijft functioneren met een 123-ignition?!?</p><p>Ik heb een Smiths toerenteller (niet origineel) waar de draad vanaf de contactpuntjes met een dubbele lus ononderbroken doorheen loopt. Die dubbele lus is dus een soort spoel waarin pulsjes worden opgewekt waarop de toerenteller functioneert. Vanaf de toerenteller loopt de draad ononderbroken door naar de bobine.</p><p>Wie weet of dit blijft werken? Je zou verwachten van wel, want ook de 123 zal pulsjes naar de bobine sturen, maar toch...</p><p>En dan staat ook mij vraag nog open betreffende ervaringen van B20B's met een 123-ignition.</p><p>Zie de reacties weer met belangstelling tegemoet!</p>

Groet, Hans

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-04-2009 18:40 #91285 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Electronische 123-ontsteking
<p>b20b met dubbele su heb ik ook mee gereden i.c.m. 123 ignition , dit is curve 7.</p><p>deze vervroegingscurve wordt gewoon ondersteund door de 123 ignition.</p><p>voor zover ik weet worden voor alle b18 en b20 motoren de vervroegingscurves ondersteund , zelfs penta.</p><p>toerenteller werkt i.c.m. 123 ign gewoon hetzelfde , geen probleem.</p><p>succes.</p>

• Daan de Jong
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
20-04-2009 09:29 #91284 door Daan de Jong
Beantwoord door Daan de Jong in topic Electronische 123-ontsteking
Hallo mede 123 enthousiastelingen,

ik rijd zelf al jaren met een 123 onsteking. na 30.000km was de verdeelkap en de rotor versleten. De bosch nummers hiervoor staan achterin het meegeleverde boekje. dit zijn standaard nummers en de onderdelen zijn dus bij iedere automatrialenzaak te verkrijgen. Boekje goed bewaren , is mijn advies.

Daan

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD