123 ontstekingcurve

Lees meer
13-02-2017 00:06 #166690 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic 123 ontstekingcurve
Beste Ferrie, hoe doet hij het op benziene? Maak dit eerst eens in orde LPG komt later.
Voor een B18 met K nokkenas behoren er als het SU carburators zijn KD naalden in te zitten.
Wanneer hij op benziene niet goed loopt moet je missschien toch naar een lekkage zoeken.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-02-2017 19:59 #166707 door Ferrie
Beantwoord door Ferrie in topic 123 ontstekingcurve
Hallo Johan, loopt nu op benzine iets minder, ik verdenk de kou.
Ik heb de Su's ca. 10 jaar geleden gekocht, waren net gereviseerd bij BCCP en komen van een B20B,
Geen idee welke naalden er in zitten. Heb jaren goed gereden op benzine met caravan naar zuid Frankrijk. Ook rij ik op LPG altijd met de zuigers om hoog, staan vast dmv een schroefje.
Zal deze week weer eens een langer stuk rijden op benzine, kijken hoe dat gaat.
Vraag; rijden er meer mensen op de "krappe" klepspeling? Ik was vorig jaar op Zandvoort, daar waren enkele amazone's die deze klepspeling ook gebruikte op hun B18 en B20 racemonsters....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-02-2017 23:53 #166722 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic 123 ontstekingcurve
Beste Ferrie, als ze voor een B20B zijn zitten er KN naalden in deze zijn te arm vooral in het hoge gebied/toerental.
Zo een combinatie kan verbrande kleppen veroorzaken, vooral Engelse wagens b.v. Minicoooper zijn daar gevoelig voor.
Om te zien of het juiste type erin zit moet je de naald even demonteren boven in de naald staat het typenummer.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-02-2017 23:55 #166723 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic 123 ontstekingcurve
Was ik vergeten voor een B18B moeten er KD naalden in.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2017 11:20 #167139 door Ferrie
Beantwoord door Ferrie in topic 123 ontstekingcurve
Hallo,
Motor loopt nu prima zowel op gas en benzine, iedereen bedankt voor de input

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2017 13:12 #167147 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic 123 ontstekingcurve
wat heb je nu gedaan Ferrie ?. jouw setup is ongebruikelijk, en als je een NIET geharde kop hebt moet je er anders mee omgaan dan als je wél een geharde klepzitting hebt.
Op LPG is het weer een ander verhaal en zou ik bij warme motor op geleide van de CO afstellen (voor de APK) en dan iets rijker zetten.
Je zegt dat je al jaren op LPG rijdt, dan zitten de naalden in de gasstroom en slijten.
Ik ga er vanuit dat GCCP nieuwe naalden heeft gemonteerd.
Mijn advies is als je op LPG rijdt om de naalden eruit te halen en af en toe ze weer te monteren en een dag op benzine te rijden, bv (3x per jaar)

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2017 20:35 #167163 door Ferrie
Beantwoord door Ferrie in topic 123 ontstekingcurve
Hallo Ed, klopt, is in de jaren (inmiddels 22) zo ontstaan. 20 jaar geleden een gereviseerd blok in gezet met geharde klepzittingen. De zuigers van de Su's staan helemaal omhoog. Het vorige blok was een B18D, dit huidige een B18B, maar bleek na nokkenas revisie een a-as in te zitten. Maar goed, motor loopt weer mooi en de auto doet weer wat die doen moet, rijden! Dagelijks.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.