- Berichten: 43
123 ontstekingcurve
- Ferrie
-
- Senior lid
-
Heb een 123 ignition gekocht, lees heel veel positieve verhalen.
Vraag, ik heb een B18 blok, dubbele Su's, K-nokkenas en rij op LPG. Ontsteking heeft geen vacuüm aansluiting. Heeft iemand een suggestie welke curve ik moet instellen? Er is nogal wat keuze...
Alvast bedankt, Ferrie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11019-dummy
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 338
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1146
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ferrie
-
- Senior lid
-
- Berichten: 43
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11019-dummy
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 338
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ferrie
-
- Senior lid
-
- Berichten: 43
Toch nog wat berichten gevonden op het forum. Aangezien ik hem morgen wil inbouwen kies ik voor stand B LPG E85 Volvo B20-E met 10° voorontsteking, dit kan dan ook nog richting de 14° gaan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11019-dummy
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 338
Ik had je eigenlijk naar de site van 123 zelf willen sturen.
Probeer deze eens en lees daar eens bij de faq's. Succes Jacques
www.123ignition.nl/id/13.html
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ferrie
-
- Senior lid
-
- Berichten: 43
Maar toch nog een vraag;
Ik heb ca. 15 jaar geleden dit gereviseerd blok gekocht, kreeg het toen niet aan de loop. Wat bleek, als cilinder 1 op bdp stond stond de rotor 180° verdraait. Dus onderste nokje er afgehaald en verdraait. Starten en lopen. Nu moest ik ook bij de 123 Ignition het zelfde doen. Heeft iemand daar een verklaring voor? het was dus niet oude ontsteking er eruit en nieuwe er in....
Groeten
Ferrie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ferrie schreef : Ontsteking geplaatst, de curve lijkt mij niet helemaal te passen, moet dus nog wat experimenteren. Of heeft iemand nog een voorstel.
Maar toch nog een vraag;
Ik heb ca. 15 jaar geleden dit gereviseerd blok gekocht, kreeg het toen niet aan de loop. Wat bleek, als cilinder 1 op bdp stond stond de rotor 180° verdraait. Dus onderste nokje er afgehaald en verdraait. Starten en lopen. Nu moest ik ook bij de 123 Ignition het zelfde doen. Heeft iemand daar een verklaring voor? het was dus niet oude ontsteking er eruit en nieuwe er in....
Groeten
Ferrie
Heb je de aandrijf-nok van de verdeler zelf een slag gedraaid?
Je kunt beter het tandwieltje die zichtbaar is als je de verdeler uit het motorblok haalt een slag draaien, zie foto.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ferrie
-
- Senior lid
-
- Berichten: 43
Maar ja het werkt! nu nog een goede afstelling vinden van de 123 ignition.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.