elektronische ontsteking

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-11-2005 08:13 #77642 door
Beantwoord door in topic elektronische ontsteking
Ik heb mijn 123-ignotation bij Martens Autoparts gekocht. Volgens mij 175 euro ex, maar weet dit niet zeker meer.<br>Ben er tevreden over. <br>Maar verwacht geen wonderen van een een elektronische onsteking. Een goede originele onsteking levert ook een perfect lopende motor. M.i zijn andere zaken als carburator, bougies + kabels, bobine etc net zo belangrijk zo niet belangrijker.<br><br>Als je een elektronische onsteking koopt, vindt ik de 123-ignotation de mooiste oplossing omdat deze identiek uitziet aan de originele verdeler, en alle onderdelen van de ortiginele verdeler vervangt.<BR>Indien je alleen je contactpunten vervangt door een elektronisch exemplaar, heb je kans dat je vacuum en mechanische vervroeging nog steeds niet correct werkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-11-2005 12:19 #77641 door
Beantwoord door in topic elektronische ontsteking
Gert, wat bedoel je met: GELIJK DE '..STROOMVERDELER EVEN LATEN TESTEN EN DE VLIEGGEICHTJES HORD LATEN ZETTEN.'?
Hord?
In mijn opstelling zit geen vacuumvervroeger dus hiermee geen last. De Crane Fireball XR700 onsteking kosttte mij bij BCCP ca. 208 euro. Ik had trouwens gek genoeg de versie voor LUCAS onsteking nodig ipv die voor Bosch.
Voor alle duidelijkheid; Bij dit systeem verwijder je dus alleen de contactpuntjes, en bouw je met een nieuw beugeltje het lichtzendertje op de plaat waar je je puntjes op schroeft. (Het asje daarvan zit in de weg dus dat moet je eraf zagen.) Dan schuif je op de verdeleras de schijf met 4 openingen. Rotor en deksel terugplaatsen en dat is de aanpassing aan de verdeler.
Vervang je bij 123 dan de hele verdeler?

groet Yvan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-11-2005 13:17 #77640 door
Beantwoord door in topic elektronische ontsteking
Bij de 123 ignotation vervang je de complete verdeler dus vanaf de aandrijving vanuit het motorblok. Dus zowel metalen behuizing als rotor, vacuumvervroeger en kap.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-11-2005 14:29 #77639 door
Beantwoord door in topic elektronische ontsteking
Zoals eerder gezegt; je kunt je verdeler / vervroeger laten afstellen dan wel reviseren bij Retronics in Apeldoorn.
Dat kastje van hun zorgt ervoor dat je punten nooit meer inbranden. Verder loopt je motor een stuk regelmatiger.
Mijn vraag is dan ook als ik een elec. ontst. koop van een X merk waarbij de vervroeging ook electronisch wordt, je wel de juiste vervroegings curve hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-11-2005 15:06 #77638 door
Beantwoord door in topic elektronische ontsteking
De vervroeging is dan programeerbaar, wordt afgesteld op jouw type auto. Wordt dus electronisch geregeld. Maar deze types zijn wel een stuk duurder. Voor mijn B20F is de Pertronix ideaal en redelijk betaalbaar. Bovendien zie je er niets van aan de buitenkant van je verdeler en kan je de contactpunten en condensator zo terug plaatsen mocht je daar behoefte aan hebben. Fluitje van een cent. Als je trouwens een B20F motor hebben dan is het verstandig om het slangetje van de vacuum VERLATER los te koppelen. Is een rampen systeem! Speciaal ontwikkeld voor de Amerikaanse markt. Losgekoppelt loopt je motor een heel stuk mooier en zuiniger! Wel de aansluiting op je inlaat spruitstuk afdichten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-11-2005 00:10 #77637 door
Beantwoord door in topic elektronische ontsteking
Ik heb ook met de 123 gereden toen ik nog een Amazon had. Fantastisch.Alle voordelen (nooit meer naar omkijken, geen nadelen kunnen ontdekken). Als er wat aan je motor mankeert denk je: Het ligt niet aan de onsteking, dat kun je rustig uitsluiten. Succes met je beslissing

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.