elektronische ontsteking

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2005 17:24 #52800 door
elektronische ontsteking is gemaakt door
Hallo volvo vrienden,

Ik ben van plan om een elektronische ontsteking te gaan monteren in mijn '65er amazon met B20a , en het liefst een met een vervanging voor de puntjes , ik zit sterk te denken aan een pertronix maar ik lees hier en daar dat er nog meer leveranciers zijn , waaronder ook 123ignition maar deze lijkt mij vrij prijzig (weet de exacte prijs nog niet, wat vinden jullie nou de beste optie? wat zijn jullie ervaringen

groeten Marcel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2005 17:32 #77651 door
Beantwoord door in topic elektronische ontsteking
moet alleen wel zeggen dat ik mijn toerenteller met geen mogenlijkheid meer aangesloten kreeg, ook met de schemaatjes die ik hier wel eens heb gevraagd is het me nog niet gelukt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2005 18:14 #77650 door
Beantwoord door in topic elektronische ontsteking
Hoi Marcel;
ik heb in mijn ES een pertronix geinstalleerd. Is heel simpel te monteren, gewoon 2 draden op de bobine aansluiten. De toerenteller werkt ook zonder probleem. Maar die heb jij niet in je amazone, toch? Als je een gepantserde kabel hebt op je bobine wordt het wat lastiger. Maar aansluit schema wordt meegeleverd. Kost zo'n €110,00. Je distributeur blijft orgineel, je ziet er niets van. Een 123 is een stuk duurder
dan krijg je een compleet andere distributeur.
Ik heb mijn Pertronix gecombineerd met een flamethrower bobine. Geeft een veel krachtiger vonk zodat je de punten van je bougies verder uit elkaar kunt zetten, levert een heel mooi lopende moter op. de mijne loopt mooier rond en reageert sneller op het gas, een echte aanrader dus! Hier is een site waar je em kan bestellen, met prijzen.

edsclassic.nl/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2005 20:31 #77649 door
Beantwoord door in topic elektronische ontsteking
Ik heb sinds kort een Crane Fireball XR700 onsteking. Bevalt uitstekend. Niet echt goedkoop maar ik denk onverslijtbaar.
Geen contactpuntjes meer maar lichtflitsen door soort ronddraaiend schijfje met 4 openingen.
Zichtbaar onder motorkap dus geen wijzigingen aan de verdeler, uitgezonderd dat de condensator niet meer nodig is. Nooit meer contacthoek afstellen en puntjes vernieuwen. Hiervoor Retronix unit geinstalleerd maar vond dit toch beter. (dus als er nog geinteresseerden zijn voor een goedwerkende Retronix unit?)
Yvan (amazone combi, 1965, B18, superbenzine, 2 xSU)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2005 23:40 #77648 door
Beantwoord door in topic elektronische ontsteking
(Peter) "Een 123 is een stuk duurder dan krijg je een compleet andere distributeur". Klopt - maar die ziet er aan de buitenkant identiek uit, onderdteund vacuumvervroeging en - de laatste versie - is instelbaar. Ik heb een vroege 123 versie, die uitstekend bevalt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-11-2005 07:39 #77647 door
Beantwoord door in topic elektronische ontsteking
ik hebhier nog een elektronische onsteking
liggen verkoop ik mail even of bel even 0485 515084

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-11-2005 11:48 #77646 door
Beantwoord door in topic elektronische ontsteking
|iK HEB DE ONTSTEKING VABN RETRONICS GEKOCHT IN aPELDOORN EN GELIJK DE STROOMVERDELER EVEN LATEN TESTEN EN DE VLIEGGEICHTJES HORD LATEN ZETTEN. pETER DOET DAT ZO EVEN VOORJE. DE b18 LOOPT ALS NOOIT TEVOREN
GROET GERT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-11-2005 12:59 #77645 door
Beantwoord door in topic elektronische ontsteking
Nu je toetsenbord nog!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-11-2005 16:56 #77644 door
Beantwoord door in topic elektronische ontsteking
Yvan wat wil je voor die retronics unit hebben?
Mail even aan f.wijtvliet@hccnet.nl met je plaats erbij en/of telefoonnummer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-11-2005 21:37 #77643 door
Beantwoord door in topic elektronische ontsteking
En wat kost zo'n 123 dan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.