- Berichten: 796
Afslaan en inhouden bij warme motor
- Willy De Baere
- Offline
- Platinum-lid
op willekeurige, onvoorspelbare, tijdstippen verstopt geraakt door groter
object (stuk vuil zoals roestige schilfer(s), afgescheurde dichting,
bout, of iets dergelijks). Eens doorblazen van leiding in richting van
tank kan misschien vuil terug naar andere plaats sturen, en aldus mankement
tijdelijk verhelpen. Om tank te reinigen kan geprobeerd worden deze uit auto
te halen, en leeg maken door ofwel uitdraaien van plug onderaan, ofwel
laten leeglopen door vulopening. Daarbij genoeg schudden om ev. aanwezig
vuil zwevend in benzine te houden.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Willy De Baere
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 796
binnenkant van tank ook beschermd/behandeld worden tegen bvb. verder
ontstaan en afschilferen van roestige stukken (met soms lekken als gevolg),
zie bvb. bij "benzinetank behandelen" van Ben van Ravenswaaij (7.7.2005),
"tank inwendig schoonmaken" van Bruno (13.4.2006), enz.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bas Kooijman (GAST)
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 66
Ik heb in mijn 164 boekje achterin zowel druk, als liters per minuut staan dacht ik.
Welke auto is het precies en welk blok, inclusief bloktype/bouwjaar?
Ik ben er bijna zeker van, dat ik je kan vertellen hoeveel het moet zijn.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kees van der Heiden (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ben Flierman
- Offline
- Elite-lid
tinustuning.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Michiel Helsloot (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 250
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kees van der Heiden (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Willy De Baere
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 796
zwaartekracht ipv een pomp om dat uit te sluiten"</em></p><p> </p><p>let in dat geval toch op toegenomen brandgevaar wanneer tankje los
bevestigd in motorcompartiment hangt, of ev. op passagiersplaats vast
gehouden wordt door helper.</p>
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bas Kooijman (GAST)
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 66
Volgens mijn gegevens is de aanvoerdruk van de brandstofpomp: <span style="font-weight: bold;">0,11 tot 0,25 bar</span>. (met stromberg)
Ter vergelijk:
Een 164 met B30A blok: 2 bar
mijn 164 met B30E blok: ook 2 bar
bij een B20E/F geldt ook: 2 bar
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe je dat gemeten hebt. Hoe kan jouw motor stationair blijven draaien als de pompaanvoer los ligt?
Een brandstofdrukmetertje is echt wel makkelijk hoor, kost ergens rond de 20 euri, schroef je er tussen en je weet waar je aan toe bent.
Of ze dezelfde pomp hebben (de 164 en Duett) weet ik niet, maar gezien het behoorlijke drukverschil, neem ik aan van niet.)
Ohja, ik zou het bijna vergeten: Het werkplaatshandboek zegt over mijn 164, dat de pomp gecontrolleerd kan worden door hem aan te sluiten en te meten hoeveel peut hij eruit spuugt per minuut, in een fles opgevangen oid.
Waarden: 100dm3/uur oftewel 26,4US-gallons per uur.
Omgerekend is dat 0,44 US-gallon per uur en dus net iets meer dan 2 liter per minuut.
aangezien dat volgens bovenstaande gegevens bij 2 bar gebeurd, en jouw pomp tussen de 0,11 en 0,25 bar zou moeten leveren, is dat dus een hoeveelheid van (grofweg) tussen de 0,2 en 0,5 liter per minuut.
Jouw constatering was dus zo slecht nog niet, maar dan moet de flow wel verdubbellen bij belasting, als ie namelijk 1/8 liter per minuut blijft, is het inderdaad niet goed.
Kun je hier wat mee?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kees van der Heiden (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.