- Berichten: 100
Afslaan en inhouden bij warme motor
- Kees van der Heiden (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Han Misdom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1145
Als ik het mij goed herinner zit er, als je van het luchtfilter naar de carburateur kijkt, rechtsboven in de pakking een gaat van ca.6mm. Dit dient voor de beluchting van de vlotterkamer.</p><p>Als dit gat niet open is krijg je een soort vacuum in de vlotterkamer en krijg je dus te weinig benzine.</p><p> </p><p>Verder is het zinvol om de werking van de vlotternaal en benzinepomp te controleren. Vapourlock lijkt mij bij deze temperaturen en na 2-3km rijden niet erg waarschijnlijk.</p><p> </p><p>We zijn benieuwd wat bij jou de oorzaak is.</p>
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bas Kooijman (GAST)
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 66
Zodra de motor op temperatuur is, zou de thermostaat moeten open gaan (tevens verdachte) en dan zou het lange koelcircuit in werking moeten gaan. Dit gebeurde ook, maar de pomp pompte het warme water niet door de radiateur en de motor kreeg het een beetje warm.
Gevolg: Alle power verdwenen, stotteren en zelfs afslaan.
Oorzaak dus: een plastic schoepenwiel van de waterpomp in twee stukken.
Temperatuursensor: Zit die erin?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Han Misdom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1145
Als ik het mij goed herinner zit er, als je van het luchtfilter naar de carburateur kijkt, rechtsboven in de pakking een gaat van ca.6mm. Dit dient voor de beluchting van de vlotterkamer.</p><p>Als dit gat niet open is krijg je een soort vacuum in de vlotterkamer en krijg je dus te weinig benzine.</p><p> </p><p>Verder is het zinvol om de werking van de vlotternaal en benzinepomp te controleren. Vapourlock lijkt mij bij deze temperaturen en na 2-3km rijden niet erg waarschijnlijk.</p><p> </p><p>We zijn benieuwd wat bij jou de oorzaak is.</p>
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kees van der Heiden (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudolf Kleyn
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 416
Bij koude motor heb je daar geen last van: dan sluit het materiaal nog relatief goed aan. Wordt het spruitstuk warm en zet het materiaal uit, dan opent het scheurtje en trek je valse lucht aan (geen vauum) of heeft de uitlaat geen tegendruk. Dan valt de trekkracht weg en slaat de motor soms ook af. Starten kun je wel, motor draait dan stationair, maar valt dood als je gas geeft e'/of trekkracht nodig hebt.
Dit kan zich ook voordoen als de spruitstukpakking niet goed afdicht.
Een andere oorzaak kan vuil in de vlotterkamer (onderste deel van de carburateur) zijn.
Succes.</p>
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- D. Spieard (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 76
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ben Flierman
- Offline
- Elite-lid
tinustuning.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kees van der Heiden (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.