amazon v8

Lees meer
12-10-2017 20:05 #172424 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic amazon v8
Ik heb een keer Amazon onderdelen gekocht bij de Witte Roos in Enkhuizen, daar was de eigenaar van deze motorzaak bezig een V8 smallblock in een Amazon te lepelen, past niet zomaar btw, maar hij had 'm er al in. Het past nl niet met de uitlaat spruitstukken en de bovenste draagarm bevestiging, hij had zelf de uitlaatspruitstukken gemaakt zodat het wel ging, vakwerk en trapsgewijs paste het precies, uiterard moet je de tunnel ook aanpassen zag er prachtig uit.
Dus als je tips wilt of de Ama wilt zien neem ff contact op zou ik zeggen en ga ff kijken, anders moet je alles zelf uit zien te vinden met alle tijdverlies en frustratie die er bij komt.
www.motortrike.nl/contact/

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-10-2017 12:17 #172440 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic amazon v8

S. Terwiel schreef : Maar hij zegt ook er na dat je moet geen andere modificaties uitvoeren anders word je door gestuurd naar leeuwarden. Een ding te gelijk dan komt het goed


Kun je ook uitleggen welk modificaties.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-10-2017 16:33 #172492 door S. Terwiel
Beantwoord door S. Terwiel in topic amazon v8
Hij noemde spoor verbreding en aanpassingen aan het remmen en vering. De minder hun zou moeten controleren hoe makelijker het gaat. Hij zegt als de v8.blok op papieren staat dan kan doen wat je wil.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-10-2017 17:59 #172494 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic amazon v8

S. Terwiel schreef : Hij noemde spoor verbreding en aanpassingen aan het remmen en vering. De minder hun zou moeten controleren hoe makelijker het gaat. Hij zegt als de v8.blok op papieren staat dan kan doen wat je wil.

“Doen wat je wil” is iets te vrij vertaald denk ik.
Je hebt altijd nog de 1/3 regel.
- Motor en aandrijflijn
- Carrosserie
- Chassis
Ik heb dat ook met mijn ombouw naar elektrisch. Als je aan meer dan 1 van die drie wat wijzigt krijgt de auto een nieuwe identiteit.
Zie ook www.oudevolvo.nl/blog/2015/03/11/verkenn...ische-auto/#kenteken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-10-2017 20:05 #172495 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic amazon v8

S. Terwiel schreef : Hij noemde spoor verbreding en aanpassingen aan het remmen en vering. De minder hun zou moeten controleren hoe makelijker het gaat. Hij zegt als de v8.blok op papieren staat dan kan doen wat je wil.


Nou ik zou er niet zo ligt over nadenken als ik jou was. Als je een serieuze motor upgrade doet kan het niet anders dat je ook minimaal de remmen moet aanpassen, dat zou al moeten als je de originele motor flink opvoert. En ik kan het me haast niet voorstellen dat als een auto een type goedkeuring heeft voor 4 cilinders je zomaar een goedkeuring krijgt om te gaan rijden met een 3,5 of 5,7 V8 zonder dat ze de auto hebben getest. Er zitten wel ff 4 cilinders meer in het vooronder met een x gewicht en vergeet de bak niet die ook groter en zwaarder is. Je wil niet weten wat doet met het rij karakter van de auto, en daarbij moet je ook ff rekening houden dat een amazon 50+ is en niet meer die sterkte heeft door corrosie en of een zwaar leven.

Als je het doet doe het dan goed en pas ook de body aan en verstevig deze zodat hij de krachten van een V8 aankan. Maar ja dat kost tijd en geld dus kiest men ervoor om het zonder te doen en denken niet aan een ander die ook deel neemt aan het verkeer. Onverantwoord in mijn ogen. En al zal er een Maas in de wet zitten die oldtimers vrijsteld van dit al, dan nog denk ik dat als je een ongeluk krijgt met zwaar letsel en er volgt een technisch onderzoek en het blijkt dat jou auto gewoon een levens gevaarlijke auto te zijn, kun je verzekerings technisch nog wel is in een lastig parket zitten. Denk aan voor je leven lang betalen voor de zorg van degene die voor zijn leven invalide is, en als je jezelf invalide rijd denk maar niet dat ze uitbetalen. Eigen schuld dikke bult.

Het is wat anders als een auto gemaakt is met bijvoorbeeld een 6 cilinder en een V8. In het geval van mijn Opel admiral die van origine een 6 cilinder heeft kan ik er zonder problemen een 5,7 ltr V8 in leggen omdat dezelfde auto ook destijds in V8 is geleverd maar dan Opel Diplomat heette. Het enige wat ik aan moet passen zijn geventileerde riemschijven achter want voor zitten die al standaard en Veren en schokbrekers van de V8 overnemen. Ik moet wel naar de RDW om het te laten zien en dan zal het kenteken aangepast worden naar V8. Maar leg ik er nou een LS2 in die standaard al 350 pk heeft en met een paar computer ingrepen al 450 pk oplevert zit ik al dik 200 pk boven de V8 de in de jaren 70 in de diplomat lag. Maw ook dan zal ik iets moeten doen aan de ophanging, vering en de remmen moeten nog groter en beter om alles te kunnen beteugelen.

Nogmaals denk er niet te makkelijk over.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-10-2017 21:25 #172496 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic amazon v8
Om aan de 1/3 regeling te voldoen mag je dus een andere motor met bak inbouwen maar niet aan het chassis werken.
dat zal lastig worden , bijna altijd moet de tunnel verbreed worden en daarmee ook de dwarsbalkjes.
dat moet al met een m46/47/aw70/71 , laat staan met een bak van een v8.

ook wij hebben een ama met een b200e , modificatie niet op kenteken , apk nooit een probleem.
volgens mij moet je officieel al naar de rdw als je een andere motorcode toepast.
maar ze vermelden ook dat dat moet als het motorvermogen meer dan 40% toeneemt , het aantal cilinders en aantal cc's.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
15-10-2017 23:13 #172497 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic amazon v8
Zorg in elk geval ook voor een factuur van de V8 of een ander deugdelijk bewijs waarmee je de herkomst van het blok a.d.h.v. nummers kunt bewijzen!!!
Zo niet dan gaat men er bij wijze van spreken van uit dat het blok uit een gestolen auto komt en krijg je niet eerder papieren dan je de herkomst hebt verklaard......

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-10-2017 23:23 #172498 door S. Terwiel
Beantwoord door S. Terwiel in topic amazon v8
Het gaat allemaal aan het type goedkeuring van je auto. Inhoud van de motorblok en vermogen staat al Niet vermeld bij een amazon. Alleen het antaal cilinders staat bekent. Darrom is het 40% regel niet van toepassing.

Aanpassing aan het chassis ivm andere motor/ drijflijn. Mag gewoon. En hele andere chassis onder je auto bouwen met een andere chassis nr. Daar kan je problemen mee krijgen.

Qua remmen. Je auto moet gewoon remmen. Met een dikke blok betekend niet dat je mag harder gaan rijden. Ligt ook veel aan het gewicht verdeling. Zoizo moet het schutbord en tunnel aangepast worden om de grotere blok en transmissie in het juiste postie te krigen. Anderes heb je teveel gewicht over het voorste as hangen. Dan krijg je problemen met rij gedrag enzo. Is niet makelijk zo maar wel mogelijk met een positief inzet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-10-2017 09:48 #172502 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic amazon v8
Alles is mogelijk maar is het veilig. Nogmaals een Amazon is ontworpen voor een 4 cilinder motor anders hadden ze er ook wel een V8 versie van gemaakt.

En dat jij zegt je mag toch niet harder dan toegestaan dan nog wil ik nog wel is zien of jij met je V8 in het vooronder en standaard remmen en met 130 km/ h net zo snel stilstaat als met de originele 4 cilinder. Denk het niet. Sterker nog met de 4 cilinder en 4 bak blèr je de tent uit zoveel toeren maakt hij dan dus rij je automatisch al rustiger en is een noodstop nog goed te doen. Maar met je V8 130 km/h en standaard remmen dan een noodstopaken mag je blij zijn dat er niks afbreekt.

Heb je ooit wel is een noodstop gemaakt met een Amazon. Ik niet maar wel met de 945 op een slip cursus de instructeur zat achter het stuur, het was maar 80 km/h Ik wist niet wat mij overkwam. En dan ga jij met je V8 in je Amazon zonder je remmen aan te passen de weg op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-10-2017 11:06 #172511 door S. Terwiel
Beantwoord door S. Terwiel in topic amazon v8
Het komt wel goed. Ik weet wel wat ik aan begint. Toen ik de auto verkocht had wist ik dat het eigenlijk helemaal klaar was met auto. Het vloer, chassis, dorpels, A stijl en paneel weg geroest. voor en achter ruit lekt, interior allemaal weg gerot. Blok liep (als je dat lopen kan noemen) alleen maar op lpg. Maar hij was compleet en toen gekeurd. Het is ook geen bijzondere model. 3 jaar later met alle nieuwe staal ingelast en lpg systeem verwijdeert is hij weer gekeurd. Remsysteem is inmiddels gereviseerd ( ook alle leiding vervangen. Hard en zacht) en gemoderniseerd .Alleen nog die deuren opknappen en rubbers en verf enzo. Dan ga ik beginen met de plannen uitvoeren . Komt ook een rolkooi in het auto om verder te versterken en ik ga er mee drag racen. Ook voor de veiligheid. Bijna geen interior komt. alleen voor en achter stoelen and wat platen ipv deur panelen. Nog een keer de remmen aanpassen. ( moet iets van een nieuwe volvo zijn).

Een chevy ls ( alum.) blok ( megasquirt ecu en harness) met een verwerkt powerglide 2 traps trans. Een ingekort (wielbases moet hetzelfde blijven voor het uiterlijk) ford explorer achter as met aangepaast spier en assen...... komt wel in orde

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.