compressie en nokkenas
- Rudi Haentjens
- Premium lid
-
Minder
Meer
26-01-2025 14:43 #1047943
door Rudi Haentjens
Beantwoord door Rudi Haentjens in topic compressie en nokkenas
Beste ik heb de motor niet horen lopen , de motor,daarvoor deze was vast gelopen op een zuiger door roetvorming op de segmenten , is volledig gereviseerd
op de tuimelaars en de tuimelaars stelen na die niet
Krukas controle en opgemeten was ok nieuwe schelpen en andere lagers op krukas , nieuwe zuigers en segmenten pakkingen en keerringen alles nieuw
Cylinderkop gevlakt en gereinigd, klepzittingen , klepgeleiders, kleppen alles nieuw
nieuwe nokkenas 403737 , en toebehoren
is gereviseerd bij erkend revisie bedrijf te Deurne Antwerpen ook de afstelling is gedaan bij erkend oldtimergarage Marinus te Berchem Antwerpen
Ik blijf zoeken
GRTJS RUDI
op de tuimelaars en de tuimelaars stelen na die niet
Krukas controle en opgemeten was ok nieuwe schelpen en andere lagers op krukas , nieuwe zuigers en segmenten pakkingen en keerringen alles nieuw
Cylinderkop gevlakt en gereinigd, klepzittingen , klepgeleiders, kleppen alles nieuw
nieuwe nokkenas 403737 , en toebehoren
is gereviseerd bij erkend revisie bedrijf te Deurne Antwerpen ook de afstelling is gedaan bij erkend oldtimergarage Marinus te Berchem Antwerpen
Ik blijf zoeken
GRTJS RUDI
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi Haentjens
- Premium lid
-
Minder
Meer
26-01-2025 14:46 #1047945
door Rudi Haentjens
Zal ik nazien , alvast bedankt
Grtjs Rudi
Grtjs Rudi
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
26-01-2025 23:31 #1047952
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic compressie en nokkenas
Zit de nokkenas er wel goed in ik bedoel op tijd? Een tand er naast krijg je ook dit soort dingen.
succes
Johan Geers
succes
Johan Geers
- Rudi Haentjens
- Premium lid
-
Minder
Meer
27-01-2025 07:42 #1047954
door Rudi Haentjens
Beste bedankt voor de info ,dit is iets waar ik ook begin aan te twijfelen , ik ga er van uit dat de revisator wel zijn job kent ,maar missen is menselijk he ,
Is moeilijk na te zien het beste is met motor er weeral uit denk ik .
maar de wagen trekt goed op en rijd goed 🤔🤔
Ik probeer eerst net een andere kleppenpiano en stoterstangen dan zien we verder
Toch bedankt
Rudi
Is moeilijk na te zien het beste is met motor er weeral uit denk ik .
maar de wagen trekt goed op en rijd goed 🤔🤔
Ik probeer eerst net een andere kleppenpiano en stoterstangen dan zien we verder
Toch bedankt
Rudi
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-01-2025 23:38 #1047959
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic compressie en nokkenas
Neen je hoeft de motor er niet uit te halen je zet de vierde cilinder op tuimelen (is de eerst op compressie) en kijk of de zuiger van cilinder een en vier bovenin staan.
Ook het merkteken op de krukas moet dan op nul graden staan.
Zo niet distributie open maken.en de zaak op tijd zetten.
succes
Johan Geers
Ook het merkteken op de krukas moet dan op nul graden staan.
Zo niet distributie open maken.en de zaak op tijd zetten.
succes
Johan Geers
- Rudi Haentjens
- Premium lid
-
Minder
Meer
28-01-2025 08:12 #1047960
door Rudi Haentjens
Bedankt voor de info scheeld een hele hoop werk gespaard. Ik hou je op de hoogte ,ben nu momenteel tot eind februarie in verlof daarna doe ik de kontrole
Grtjs Rudi
Grtjs Rudi
- Rudi Haentjens
- Premium lid
-
Minder
Meer
08-05-2025 13:53 #1477101
door Rudi Haentjens
Dag Johan het is nog steeds niet in orde met de motor ik heb ontdekt dat er waarschijnlijk verkeerde klepstoters inzitten , de originele van een B16A .
Nu de nokkenas van een B16B is moeten de ’KLEPSTOTERS ook van een B16B zijn denk ik , vandaar het getik en de lage compressie stand
Deze zouden part nr 403489 zijn 219 lang zijn .?
De lengte die van een B16A zijn 221 die er nu inzitten
ik vind ze nergens die van een B16B men is opzoek in zweden voor mij , maar voorlopig zonder resultaat . Moest je iemand weten die er heeft graag een seintje
groetjes Rudi Haentjens
Nu de nokkenas van een B16B is moeten de ’KLEPSTOTERS ook van een B16B zijn denk ik , vandaar het getik en de lage compressie stand
Deze zouden part nr 403489 zijn 219 lang zijn .?
De lengte die van een B16A zijn 221 die er nu inzitten
ik vind ze nergens die van een B16B men is opzoek in zweden voor mij , maar voorlopig zonder resultaat . Moest je iemand weten die er heeft graag een seintje
groetjes Rudi Haentjens
- Rudi Haentjens
- Premium lid
-
Minder
Meer
26-06-2025 12:56 #1477698
door Rudi Haentjens
Beste het probleem iis eindelijk opgelost van het tikken van de kleppen was iets heel simpel waar we lang naar gezocht hebben , toen ik de klepstangen er nogeens uithaalde ging ik met camera erin toen zag ik iets verdacht aan klep 2 en 3 ik opende de 2czij scheetjes waar de nokkenas achter zit heet eerste scheeltje verwijderd en zag dat het onderste boven geplaatst was door de revisator met de 2 ui5sparingen naar onderen en daarmee tikte de klepstoters op de nokkenas tegen het scheeltje, ook de klepstoters die ik bij de nieuwe nokkenas had hadden een diameter van een 0,5 mm minder als de originele die eruit kwamen , gelukkig had ik die oude klepstoters nog liggen met bijbehorende stoterstangen na dit allemaal te veranderen en het scheeltje op de juiste manier te plaatsen waren de pro lemen opgelost eindelijk motor is ok nu en word verder ingereden meet kroon olie 30 running oil al 900 km gereden nog 500 en kan ze wisselen met kroon 20 w 50
Aan iedereen bedankt voor de vele tips die ik heb gekregen waarvoor dank
groetjes
RUDI
Aan iedereen bedankt voor de vele tips die ik heb gekregen waarvoor dank
groetjes
RUDI