contactpuntjes afstellen
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-07-2010 19:26 #95829
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic contactpuntjes afstellen
<p>je hebt 2 aansluitpunten op je bobine .</p><p>1 op de bobine waar nu het draadje loopt naar de verdeler , dit is de min , op dit aansluitpunt komt de zwarte draad van de hotspark.</p><p>de andere is dus onder het schutbord bij je contactslot (pantserkabel) , hier komt aan de rode draad van de hotspark</p><p>de plus.</p><p>zelf ben ik voorstander om de boel om te bouwen met een moderne bobine , deze bobines met pantserkabel zijn nu meer als 40 jaar oud.</p><p>door de jaren is dan vaak de inwendige weerstand niet meer wat het moet zijn , met een nieuwe bobine kan er dan wel het e.e.a. worden verbeterd.</p><p>de oude bobine kan je dan gewoon laten zitten.</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter van Pernis (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-07-2010 08:58 #95828
door Wouter van Pernis (GAST)
Beantwoord door Wouter van Pernis (GAST) in topic contactpuntjes afstellen
Volgens mij heb ik een goede investering gedaan nu:
Hot Spark kitje gekocht (deze keer de juiste, ter vervanging van linksdraaiende contactpunten). Daarnaast voor 15 euro een Optilux stroboscooplamp via Marktplaats op de kop getikt, en dat is wel echt heel prettig afstellen zeg! Ik kan nu echt het aantal graden goed aflezen. Dat was met een geleende hoogspannings stroboscoop wel even anders!
Toerenteller is onderweg. Het enige dat ik nog mis is een speciaal schroevendraaiertje om de condensator van de verdeler te kunnen schroeven.
Hot Spark kitje gekocht (deze keer de juiste, ter vervanging van linksdraaiende contactpunten). Daarnaast voor 15 euro een Optilux stroboscooplamp via Marktplaats op de kop getikt, en dat is wel echt heel prettig afstellen zeg! Ik kan nu echt het aantal graden goed aflezen. Dat was met een geleende hoogspannings stroboscoop wel even anders!
Toerenteller is onderweg. Het enige dat ik nog mis is een speciaal schroevendraaiertje om de condensator van de verdeler te kunnen schroeven.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-07-2010 15:09 #95827
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic contactpuntjes afstellen
Welk speciaal schroevendraaier heb je daarvoor nodig dan??
- Wouter van Pernis (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-07-2010 15:11 #95826
door Wouter van Pernis (GAST)
Beantwoord door Wouter van Pernis (GAST) in topic contactpuntjes afstellen
Een zogenaamde haakse schroevendraaier. Het is nu gelukt met een zakmes, waarbij de schroevendraaier over 90 graden uitgeklapt is.