niet starten na revisie carburateurs

Lees meer
10-06-2021 01:11 #194420 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic niet starten na revisie carburateurs
Wat je zou kunnen doen om te kijken of het kanaal naar de sproeierbuis open is; verwijder voltter met vlotternaald, giet voltterkom vol met benziene, schroef het deksel erop, en zet luchtdruk op de vlotterkom via de aanvoerslang van de benziene houd wel het overstroom gaatje dicht, er moet dan benziene uit de sproeierbuis komen.
Succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-06-2021 18:47 #194430 door Peter de Bruijn
Beantwoord door Peter de Bruijn in topic niet starten na revisie carburateurs
HIJ DOET HET !!

Na nomaals het één en ander gecontroleerd te hebben, was de conclusie toch weer dat het probleem zat in de benzine toevoer vanuit de vlotterbak naar de venturi.
De verstelbare sproeiers had ik 2 slagen open staan, dan moet hij normaal gesproken kunnen draaien, maar hij draaide dus niet.
Met mijn beperkte kennis van deze materie had ik het idee, dat als ik ze verder opendraait er meer benzine moet doorkomen. Ben toen voorzichtig begonnen met 2.5 slag, geen succes, toen 3 slagen, geen succes, toen 3.5 slag en na wat sputteren kwam hij tot leven. heb geen idee of alles goed staat, zelf wat aan het stellen geweest m.b.t. stangenstelsel en stationair schroef, waarna de motor rustig draaide. Volgende week ga ik naar Jan om hem helemaal goed af te stellen, die heeft ook een mooie flow meter.

Heren, ik bedank jullie allemaal voor jullie reacties en tips, het was geweldig !!!

vr. gr, van een tevreden Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-06-2021 21:40 #194431 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic niet starten na revisie carburateurs
De aanhouder.... Krijgt hem aan de praat, 
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-06-2021 21:04 #194449 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic niet starten na revisie carburateurs
Ja, mooi ! Niet maar wat doen, maar systematisch de mogelijke oorzaken langs lopen
Denk dat het veel vreugde oplevert als je het zelf vindt ...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.