- Berichten: 300
niet starten na revisie carburateurs
- Peter de Bruijn
- Offline
- Elite-lid
Bedankt voor de reactie,
Welk type verstelbare sproeiers het zijn weet ik niet precies, in deze materie ben ik niet thuis, het zijn grote chromen die ongeveer 4 cm onder de carburateurs uitsteken.
Vandaag naar Jan Ooms geweest in Monster, ook een oldtimer Volvo man, ben ik eerder geweest na aankoop voor controle.
Afspraak gemaakt om nog e.e.a. te controleren op advies van Jan, lukt het niet dan Komt Jan naar mijn garage.
De zuigers gaan nu wel goed naar beneden na een tip van Jan, echter zonder resultaat.
Benzine toevoer is goed, wat mij wel opvalt is dat de bougies kurk droog zijn na een tijdje starten met hulp van een beetje choke.
De vonk heb ik vandaag niet kunnen controleren, was alleen. Voor 99 % moet dit goed zijn, ben rijdend naar de garage gekomen, maar alsnog controleren kan geen kwaad.
Het zou mij niet verbazen dat er toch iets niet goed zit in de carburateurs.
Ga een afspraak maken met Jan, het komt zeker goed maar voor nu ben ik het een beetje zat.
vr.gr. Peter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter de Bruijn
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 300
Na wat testen was de conclusie dat er geen benzine in de carburateurs kwam, we hadden er rechtstreeks wat benzine ingegoten en hij liep meteen.
De oorzaak zou kunnen zijn dat de vlotters niet goed waren afgesteld, nagekeken en die stonden goed afgesteld.
Toen de vlotternaalden nagekeken, het staafje/kogeltje wat omhoog werd gedrukt om af te sluiten door de vlotter ging niet zo soepel heen en weer, eruit gehaald en vervangen door de oude waar het staafje/kogeltje wel heel soepel werkte.
Alles weer in elkaar gezet, starten en helaas weer niet lopen ?????
Wat kan hier nog aan de hand zijn ???
Kan het iets met de naalden te maken kunnen hebben??
Iemand een idee ???
vr.gr. Peter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Afwezig
- Platinum-lid
- Berichten: 3370
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter de Bruijn
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 300
Bedankt voor het meedenken en de tip. De vlotterbak heb ik er al 2 x afgehaald om de vlotters en vlotternaalden te controleren, deze zaten volbenzine.
Toch bedankt voor de tip, alle tip(s) blijven welkom. Met mijn beetje verstand van deze materie denk ik dat het met de zuiger i.c.m. de naald iets te maken kan hebben.
We blijven hopen op de gouden tip !
Nogmaals bedankt Johan !
gr. Peter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Renny Verwer
- Offline
- Elite-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1277
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter de Bruijn
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 300
Bedankt voor de tips !!!
Hans,
Ik begrijp wat je bedoelt, om de benzinepomp te controleren, alleen zoals eerder vermeld komt er benzine in de vlotterkamer dus dat is het probleem niet.
Renny,
Ook dit begrijp ik, alleen wat minder snel en makkelijker te controleren, hoe ver moet de aanvoerbuis uitsteken in de vlotterkamer ??
Het probleem is dat er wel benzine in de vlotterkamer komt, maar dan niet verder.
Wat ik nog ga proberen is dat ik de verstelbare sproeiers verder uit ga draaien, zijn nu 2 slagen uitgedraaid.
Nogmaals bedankt heren !
gr. Peter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1277
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1277
Na alles nog een keer gelezen te hebben: verstelbare sproeiers die 4 cm onder de vlotterkamer uit steken dat is nogal fors. Maar ergens daar moet het probleem zitten. Kun je niet een paar duidelijke foto's maken? Zit er soms pakkingmateriaal voor een toevoer gaatje? Als je de vacuumzuiger eruit hebt en de sproeier eruit, kun je dan door het gaatje kijken waar de naald in zakt?
Lastig hoor! lijkt wel iets op raad het geluid....
Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter de Bruijn
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 300
Excuses zijn echt niet nodig hoor, ben juist blij met alle tips !!
Wij hebben inderdaad rechtstreeks wat benzine in de venturi gegoten, toen deed hij het direct.
De tip om de zuiger eruit te halen en te kijken of er wat vuil in het gaatje zit waar de naald inzakt, ga ik zeker doen.
Bedankt Hans !!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.