- Berichten: 310
niet starten na revisie carburateurs
- Fred Kok
- Offline
- Elite-lid
Succes Fred
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Fred Kok
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 310
Sorry voor de uitleg, was even in de war met een ander type SU ( beschouw dat als niet geschreven. Ik weet niet hoe je een eerder bericht kan verwijderen)_
ik vergat te melden, dat er een stiftje aan de zijkant van de body zit, welke met je vinger omhoog gedrukt kan worden en wat de de zuiger omhoog drukt.
nogmaals succes Fred
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Fred Kok
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 310
Ter verduidelijking bijgaand een copietje uit Haynes, betreffende SU's
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter de Bruijn
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 299
Bedankt voor de reacties.
Het gaat om Strombergs 172-CD-2
Net een bericht / tip gekregen van de man die ze gereviseerd heeft :
Bericht ,
"Ik heb de stelschroeven aan de zijkant ( t.h.v. het gele dekseltje) helemaal ingedraaid omdat die in mijn beleving buiten werking zijn gezet aangezien jouw carburateurs
zijn omgebouwd naar verstelbare sproeiers".
Tip,
Zijn tip is nu om deze stelschroeven ook 2 slagen uit te draaien.
We gaan het proberen !
vr.gr. Peter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter de Bruijn
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 299
Herstel , het zijn strombergs 175 CD-2.
Net weer e.e.a. geprobeerd, helaas zonder succes, krijg hem niet aan de praat.
Wat de "zuigers" betreft, één die komt uit zichzelf naar beneden als ik hem met een vinger wat omhoog duwt, de ander blijft bovenin zitten, wat is normaal ?
Schiet niet op zo, heb nu geen opties meer.
Wie heeft nog een gouden tip ?
vr.gr. Peter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Als de zuiger bovenin blijft hangen dan is op dat moment de gasnaald dus ook een stuk uit de sproeierbuis waardoor er veel te veel benzine wordt toegevoerd.
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Edwin
- Offline
- Elite-lid
Wat je ze kunnen proberen is onder het starten een paar toefjes remmenreinger in het luchtfilter spuiten, kijken of die daar wel op aanslaat.
Groet Edwin
Volvo Amazon P131 B20 ’68
Regio Noord nu ook op Facebook:
www.facebook.com/groups/vkvregionoord
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter de Bruijn
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 299
Bedankt voor jullie reactie
Hans :
Zal de onwillige "zuiger" via de bovenkant naar beneden duwen, zoals hij nu dus bovenin zit kan er dus een verzopen situatie ontstaan, dus niet starten?
Edwin,
De auto is in orde, de tip met remmenreiniger zal ik doen.
vr.gr. Peter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Renny Verwer
- Offline
- Elite-lid
Als de zuiger te hoog is gedrukt kan de naald boven op de sproeierbuis staan waardoor deze niet wil zakken.
Je hebt het over verstelbare sproeiers, zijn dit de sproeierbuizen van de eerste versie B18A ?
Wellicht kan een foto duidelijkheid geven hierover.
Je zegt dat de benzine aanvoer en vonk goed moeten zijn omdat dit eerder ook goed was, maar heb je dit getest ?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.