- Berichten: 72
carterdruk
- Wim van Haren
- Offline
- Senior lid
Mijn kennes is niet al te best over de technische dingen maar ik was erg weg van deze auto.
Het was mij wel opgevallen dat er links een RVS keteltje gemonteerd was.
Mijn garage waar ik altijd met mijn auto was vertelde toen dat er misschien iets mis was met de carterdruk.
Hij heeft het tot vorige week prima gedaan, nu komt er lucht met olie uit de slang die onder aan de
RVS keteltje gemonteerd is. Druk nu te hoog ?
Wat moet of kan ik hier mee ?
groet Wim van Haren
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Stijn v.d. Linde
- Offline
- Moderator
- Berichten: 471
Ik heb je topic even verplaatst naar het techniek gedeelte van het forum (motor).
Ik heb dit systeem nog nooit gezien, maar je hebt een gesloten carterventilatie. Als je daar op zoekt op het forum kom je in ieder geval te weten waarvoor het dient.
Klik: Welke types er zijn (zie laatste bericht)
In de werkplaatshandboeken / onderdelenboek zie je hoe beide situaties eruit zien.
zien.Jouw situatie lijkt me niet origineel. Ik heb een topic gevonden waar iemand jouw situatie uitlegt / voorstelt.
Klik Verder laat ik het over aan de technische mensen die er nog meer vanaf weten.
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
Carter venteilatie is ontstaan om het lekkende probleem van motoren op te lossen een bijkomend geval is dat het goed is voor het milleu.
Voor mij is de B18 methode de beste methode daar die de carterdampen regelrecht uit het carter zuigt dus de keerringen voor en achter het meest ontlast van druk.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wim van Haren
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 72
Ik heb nu carterolie 5W40 ? is dit goed ? B18 van 1962.
groet Wim
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Sjef van Giersbergen
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 126
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wim van Haren
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 72
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 783
gr. Cor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joop van Putten
- Offline
- Platinum-lid
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 783
natuurlijk zijn onderdelen overal te koop; echter dit is wel het forum van de Volvo klassieker vereniging. Het forum wordt in de lucht gehouden door vrijwilligers, net als de webshop die ook van de vereniging is en die leden probeert te voorzien van goede en betaalbare onderdelen.
Je begrijpt toch wel dat ik als lid van de vereniging en vrijwilliger bij de webshop, graag leden van dienst ben?
gr, Cor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.