- Berichten: 3349
Toerental
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
07-03-2019 23:23 #182342
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Toerental
He Roland dat zou hem wel eens kunnen zijn ik denk dat Frans die kant op moet gaan zoeken.
m.vr.gr.
Johan Geers
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Frans Daneels
- Offline
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 10
08-03-2019 11:16 #182346
door Frans Daneels
Beantwoord door Frans Daneels in topic Toerental
Ik zal eens nakijken al dat de oorzaak is
Bedankt voor de tip
Bedankt voor de tip
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Frans Daneels
- Offline
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 10
21-03-2019 09:29 #182498
door Frans Daneels
Beantwoord door Frans Daneels in topic Toerental
Ik heb de opening van de klep waar de slang op komt verkleind zo dat hij onder de 1500 toeren draait en nu is het probleem op gelost.
Bedankt voor de tip.
Bedankt voor de tip.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Albert de Leest
- Offline
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 192
22-03-2019 10:54 #182527
door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Toerental
Frans,
Bedankt voor de terugkoppeling.Bij mijn 1800es B20F zat de luchtklep vastgeroest.Dit heb ik weer gangbaar kunnen maken.
De voeler die in de cilinderkop zit opgewarmd met een fohn en de conclusie was dat de opening niet geheel afsloot.
Dit heb ik uitgeshimd tot de klep wel afsloot, maar dit wil zeggen dat de klep koud minder ver openstaat.Het probleem doet zich nu
voor als ik de motor start op 500 RPM gaat draaien en pas na een paar minuten naar 800 Rpm.Roland schrijft dat er ook regelbare
luchtkleppen zijn, en dat brengt mij op het idee om die van mij regelbaar te maken, om hem maar net dicht af te kunnen stellen.
Op de foto's kun je zien hoever de klep nu openstaat bij koude start.
Groeten Albert.
Bedankt voor de terugkoppeling.Bij mijn 1800es B20F zat de luchtklep vastgeroest.Dit heb ik weer gangbaar kunnen maken.
De voeler die in de cilinderkop zit opgewarmd met een fohn en de conclusie was dat de opening niet geheel afsloot.
Dit heb ik uitgeshimd tot de klep wel afsloot, maar dit wil zeggen dat de klep koud minder ver openstaat.Het probleem doet zich nu
voor als ik de motor start op 500 RPM gaat draaien en pas na een paar minuten naar 800 Rpm.Roland schrijft dat er ook regelbare
luchtkleppen zijn, en dat brengt mij op het idee om die van mij regelbaar te maken, om hem maar net dicht af te kunnen stellen.
Op de foto's kun je zien hoever de klep nu openstaat bij koude start.
Groeten Albert.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 237
22-03-2019 13:36 #182531
door roland klinkenberg
Beantwoord door roland klinkenberg in topic Toerental
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Lees meer
- Berichten: 680
22-03-2019 15:24 - 22-03-2019 15:25 #182534
door Arnold de Groot
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Toerental
Ik heb mijn AAV in het verleden gedemonteerd, deze ging wel dicht maar niet helemaal. Er bleef een opening van 2 mm bij warme motor. Gesmeerd, met heet water getest en uiteindelijk heb ik hem helemaal dicht gekregen door de houder waarin het waselement zit iets naar binnen te tikken. Hierdoor loopt de schuif nu helemaal dicht. Ik had ergens op internet gezien hoe iemand de AAV helemaal uit elkaar had gehaalt. En kijkende naar de losse delen dacht ik dat het 'opschuiven van de schuif op deze wijze ook moet werken. Toerental is nu 800rpm. Het lijkt dus gelukt, ik heb een afdichtring op maat gemaakt die nu in de kamer past tussen de AAV en het blok.
Zie ook bij AAV voor een link naar 'Benzworld' waarin tips worden gegeven. www.volvokv.nl/forum/motor/26453-b20e-lo...hoog?start=10#169634
Arnold
Zie ook bij AAV voor een link naar 'Benzworld' waarin tips worden gegeven. www.volvokv.nl/forum/motor/26453-b20e-lo...hoog?start=10#169634
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Frans Daneels
- Offline
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 10
09-04-2019 10:53 #182794
door Frans Daneels
Beantwoord door Frans Daneels in topic Toerental
Ik nog een vraag over gasklep sensor waar gekund te weten komen welke sensor de juiste is .
Voor een B20 E ge heb 3 verschillende nummer van klep
02801120012
02801120026
02801120039
In de onderdelen boek staat alleen het onderdeel nummer in en niet de nummer van de klep.
Gr.Frans
Voor een B20 E ge heb 3 verschillende nummer van klep
02801120012
02801120026
02801120039
In de onderdelen boek staat alleen het onderdeel nummer in en niet de nummer van de klep.
Gr.Frans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 2034
09-04-2019 12:05 #182796
door Rudi Dortangs
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Toerental
Hallo Frans,
de drie genoemde gasklepstand-sensoren zijn uitwisselbaar, het zijn verschillende varianten die na elkaar ontwikkeld en ingebouwd werden. Dus alle drie de juiste voor een B20E, daarom ook geen verschillend onderdeelnummer.
groeten,
Rudi
de drie genoemde gasklepstand-sensoren zijn uitwisselbaar, het zijn verschillende varianten die na elkaar ontwikkeld en ingebouwd werden. Dus alle drie de juiste voor een B20E, daarom ook geen verschillend onderdeelnummer.
groeten,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.