Welkom, Bezoeker
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp Toerental

Toerental 07 mrt 2019 23:23 #182342

  • Johan Geers
  • Johan Geers's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2123
He Roland dat zou hem wel eens kunnen zijn ik denk dat Frans die kant op moet gaan zoeken.

m.vr.gr.

Johan Geers

Toerental 08 mrt 2019 11:16 #182346

  • Frans Daneels
  • Frans Daneels's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 14
Ik zal eens nakijken al dat de oorzaak is
Bedankt voor de tip

Toerental 21 mrt 2019 09:29 #182498

  • Frans Daneels
  • Frans Daneels's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 14
Ik heb de opening van de klep waar de slang op komt verkleind zo dat hij onder de 1500 toeren draait en nu is het probleem op gelost.
Bedankt voor de tip.

Toerental 22 mrt 2019 10:54 #182527

  • Albert de Leest
  • Albert de Leest's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 68
Frans,
Bedankt voor de terugkoppeling.Bij mijn 1800es B20F zat de luchtklep vastgeroest.Dit heb ik weer gangbaar kunnen maken.
De voeler die in de cilinderkop zit opgewarmd met een fohn en de conclusie was dat de opening niet geheel afsloot.
Dit heb ik uitgeshimd tot de klep wel afsloot, maar dit wil zeggen dat de klep koud minder ver openstaat.Het probleem doet zich nu
voor als ik de motor start op 500 RPM gaat draaien en pas na een paar minuten naar 800 Rpm.Roland schrijft dat er ook regelbare
luchtkleppen zijn, en dat brengt mij op het idee om die van mij regelbaar te maken, om hem maar net dicht af te kunnen stellen.
Op de foto's kun je zien hoever de klep nu openstaat bij koude start.

Groeten Albert.
Bijlagen:

Toerental 22 mrt 2019 13:36 #182531

  • roland klinkenberg
  • roland klinkenberg's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 140

Albert de Leest schreef : Frans,
.Roland schrijft dat er ook regelbare
luchtkleppen zijn, ....t.


Toerental 22 mrt 2019 15:24 #182534

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Arnold de Groot
  • Berichten: 505
Ik heb mijn AAV in het verleden gedemonteerd, deze ging wel dicht maar niet helemaal. Er bleef een opening van 2 mm bij warme motor. Gesmeerd, met heet water getest en uiteindelijk heb ik hem helemaal dicht gekregen door de houder waarin het waselement zit iets naar binnen te tikken. Hierdoor loopt de schuif nu helemaal dicht. Ik had ergens op internet gezien hoe iemand de AAV helemaal uit elkaar had gehaalt. En kijkende naar de losse delen dacht ik dat het 'opschuiven van de schuif op deze wijze ook moet werken. Toerental is nu 800rpm. Het lijkt dus gelukt, ik heb een afdichtring op maat gemaakt die nu in de kamer past tussen de AAV en het blok.
Zie ook bij AAV voor een link naar 'Benzworld' waarin tips worden gegeven. www.volvokv.nl/forum/motor/26453-b20e-lo...hoog?start=10#169634
Arnold
Eerste Volvo 343 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Laast bewerkt: door Arnold de Groot.
  • Pagina:
  • 1
  • 2