Toerental

Lees meer
04-03-2019 16:39 #182292 door Frans Daneels
Toerental is gemaakt door Frans Daneels
Ik heb een p1800E bouwjaar 1971
Het probleem net mijn toerental is als de motor koud is draait op 1500 a 1600 toeren en zakt het toeren tal weg naar 100 toeren
en zo gaat hij op en neer tot de motor warm heeft en dan draait hij normaal op 800 toeren .
Weet er soms iemand daar een oplossing voor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-03-2019 19:44 #182294 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Toerental
Frans,

Het lijkt om een zagende motorloop te gaan.Een oorzaak zou kunnen zijn dat de auxiliary luchtklep niet goed funcioneerd.
Dit kun je controleren door de bovenste slang te verwijderen.Als de motor koud is zie je een luchtspleet,bij warme motor
schuift de zuiger naar rechts en zie je geen opening meer.

Groeten Albert.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-03-2019 22:25 #182295 door roland klinkenberg
Beantwoord door roland klinkenberg in topic Toerental
Spuit eens wat remmenreiniger rond de inlaatspruitstuk pakking...
Lekke pakking kan voor allerlei rare stationair verschijnselen lijden.
Met een lekke pakking is het verloop van de auxiliary luchtklep ook niet goed.

En, zijn de kleppen juist gesteld?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2019 10:22 #182301 door Frans Daneels
Beantwoord door Frans Daneels in topic Toerental
Hallo
De luchtklep werkt zo als het moet werken wand die is al vernieuwd
Het toerental walt wel weg en dan gaat die weer om hoog en het is niet een zagende motorloop ik hoop dat ge weet wat ik bedoel
Het is echt op en neer gaan van 1600 toeren naar 100 toeren valt die weg en gaat die terug omhoog en achter elkaar tot die warm is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2019 23:28 #182309 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Toerental
Misschien is een van je temperatuursensors niet stabiel, moet je die eens nameten.
Of slecht contact van een van de sensors.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-03-2019 10:36 #182310 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Toerental
Frans,
De temperatuursensor bij de luchtklep moet koud een waarde aangeven tussen 2100 en 3100 Omh over de contacten gemeten.
Van 1 contact naar massa 0 Omh. Heeft de 1800 voordien goed gelopen en welke onderdelen zijn er vervangen tot het probleem
zich voor ging doen? Ik neem aan dat je de zoekfunctie van het forum al gebruikt hebt omdat er veel over geschreven is, b.v.
Volvo fuel injection fault tracing.

Groeten Albert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-03-2019 13:00 #182312 door Frans Daneels
Beantwoord door Frans Daneels in topic Toerental
Al de sensoren zijn vernieuwd kook de bedrading injectie is vernieuwd
De luchtklep is vervangen maar in ruil
Ik ga er eens een nieuwe klep proberen zien wat het dan geeft
Heb die P1800 restaureert van daar voor kan ik het niet weten dat die goed draaide.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-03-2019 14:15 #182313 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Toerental
Frans,

De luchtklep kan niet de oorzaak zijn van de toerenval naar 100 toeren.Wel een verhoogd toerental naar b.v. 1600 toeren.Als de motor
opwarmt zorgt de luchtklep ervoor dat er geen extra lucht naar het spruitstuk gaat.Wel moet je de 2 slangen goed controleren op dichtheid.
Zijn alle massaverbindingen in orde , ook de verbinding van de carrosserie met het motorblok. de controlunit met de carrosserie, de accu
met de carrosserie en de massadraden op het inlaatspruitstuk.Een lekkende koudstartklep geeft ook problemen, dit kun te testen door de
brandstofleiding naar de klep dicht te drukken.Als de bougies zwart worden krijgt de motor teveel benzine en slaat die bijna af.

Groeten Albert. .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-03-2019 17:34 #182321 door Frans Daneels
Beantwoord door Frans Daneels in topic Toerental
Als ik de langen van de luchtklep afsluit en de opening dicht doe dan draait hij gewoon op 800 toeren en gaat niet op en neer
Dan zal er iets met de luchtklep zijn maar de klep werkt zo als het moet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2019 15:17 #182335 door roland klinkenberg
Beantwoord door roland klinkenberg in topic Toerental
Wat gebeurd er als je het stationair toerental iets lager (minder dan 1500 rpm) afstelt d..m.v. de stelschroef onder de gasklep?

Heb zelf ook een B20E en als ik mijn toerental te hoog afstel gaat het ook op en neer. Dit heeft te maken met de Trottle Valve Switch. Dit is de sensor / schakelaar die de stand van de gasklep doorgeeft aan de ECU.
Als de gaspedaal niet word ingedrukt en het toerental is boven de 1500 RPM, dan schakelt de ECU de benzine toevoer af. Komt het toerental beneden de 900 RPM dan schakelt de ECU de benzine toevoer weer aan.
Info > www.aircoolednut.com/erkson/ttt/engine/f...injection/d-jet.html

Enige probleem wat het lager afstellen met zich meebrengt is dat het toerental bij warme motor misschien te laag is. Dit zou je weer kunnen compenseren door de luchtklep wat ruimer af te stellen indien mogelijk. Sommige luchtkleppen hebben een stelschroef namelijk...sommige echter ook niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.