- Berichten: 1953
Volvo Amazon B18 motor na circa 45 jaar weer starten
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
Ik lees dat je nu nog problemen met de brandstofpomp hebt.
Maar zou je die wel gebruiken? Is je tank gespoeld en voorzien van verse benzine? Als dat nog niet gedaan is zou ik dat eerst doen, en anders tank en pomp even helemaal vergeten en dan een fles met een slangetje direct op de carburateur voor de eerste startpoging.
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Ik lees dat je nu nog problemen met de brandstofpomp hebt.
Maar zou je die wel gebruiken? Is je tank gespoeld en voorzien van verse benzine? Als dat nog niet gedaan is zou ik dat eerst doen, en anders tank en pomp even helemaal vergeten en dan een fles met een slangetje direct op de carburateur voor de eerste startpoging.
Kijk wel goed uit of je carburateur niet aan alle kanten lekt tgv uitgedroogde pakkingen etc.
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- J Joep (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 11
brandstofpomp gevuld en het pompje werkte nog. Vervolgens gekeken of de bougies brandstof kregen, dit gebeurde na een poosje. vervolgens de eerste startpoging gedaan. Auto leek bijna aan te slaan (wellicht verzopen of juist nog niets te weinig brandstof). Bougies eruit gehaald, halfuurtje gewacht en een nieuwe startpoging ondernomen. De auto startte vrij snel na wat spelen met de gashendel!
zie hieronder de link van het filmpje voor het resultaat. voor het eerst in 31 jaar weer een draaiende motor!
vervolgens verder gegaan met het koelsysteem. radiateur losgehaald en gevuld met water om te testen of deze niet lek is, dit bleek niet het geval te zijn (al is het warmtewisselend oppervlak wel heel klein geworden). Thermostaat losgehaald en getest in water, deze functioneert ook nog. het blok doorgespoeld met water, hierbij bleek er ergens een lek te zijn. ZIe onderstaande foto.
verder op het forum gekeken naar een dwarsdoorsnede van het blok, hieruit geconcludeerd dat de ring niet gelast is maar er los in zit. Deze teruggetikt en het lekt nu niet meer. zijn dit ringen die gebruikt zijn voor het gieten van de koelkanalen? of hebben ze nog een andere functie? op dit moment is het complete koelsysteem afgevuld met schoonmaakazijn.
de carburateur lijkt niet te lekken, ook positief nieuws!
De waterpomp draait op dit moment nog niet rond. Dit is het volgende probleem wat opgelost gaat worden.
Iedereen bedankt voor de handige tips en info om het motorblok draaiende te krijgen!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2284
Suc6 verder
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joop van Putten
- Offline
- Platinum-lid
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2284
Joop van Putten schreef : Vergeet bij het doorspoelen van het koelsysteem niet om de kachekraan open te zetten. Dan neem je de verwarmingsradiator ook mee.
Idd die was ik ff vergeten mee te nemen in het verhaal
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joop van Putten
- Offline
- Platinum-lid
Wacht tot de bovenste slang warm wordt en knijp er dan een paar keer flink in. Dat helpt de luchtbel te verwijderen. Een heel klein gaatje boren in de rand van de thermostaat helpt ook.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Leo Foederer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 613
Ik vind dat niet zo'n probleem. Behalve voor gasten, die uitsluitend een bericht posten om hun auto/spullen te verkopen.Han Misdom schreef : Waarom ben je (nog) geen lid?
Je profiteert wel van alle know how die aanwezig is. Voor de kosten hoef je het niet te laten.
P544B B16A, P220VE B18A
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2284
Leo Foederer schreef :
Ik vind dat niet zo'n probleem. Behalve voor gasten, die uitsluitend een bericht posten om hun auto/spullen te verkopen.Han Misdom schreef : Waarom ben je (nog) geen lid?
Je profiteert wel van alle know how die aanwezig is. Voor de kosten hoef je het niet te laten.
Ik vind dat niet aan ons om hiermee bezig te zijn. De topic starter was al niet happy dat de vraag gesteld was in zijn topic dus laten we het verder rusten is mijn idee. Ik deel wel je mening Leo ik vind het ook irritant maar soms heeft het ook zijn voordeel. Je loopt zo wel tegen auto’s aan die je misschien over het hoofd had gezien. Persoonlijk vind ik het niet zo een groot probleem. Maargoed we gaan weer off-topic op deze manier.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- J Joep (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 11
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.