- Berichten: 39
Warme start B20A moeilijk
- Timo Blom
- Offline
- Junior Lid
Wat is de juiste procedure bij een warme start? Tips and tricks? Bedankt alvast .
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Je kunt wel eens kijken of de onsteking wel de juiste curve heeft voor jouw motor-opstelling, als hij bij starten teveel vervroegd, is het starten lastiger. Ook de warmtegraad van de bougies heeft bij mij wel effect gehad.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Timo Blom
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 39
Kan ik nog iets aan de verdamper afstellen ter verbetering van de warme start (guess not)?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Timo Blom
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 39
Ik ben ermee bekend dat de Stromberg's op benzine nogal moeilijk warm starten door vapour lock. Met LPG zou je dit niet moeten hebben toch?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Han Misdom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1144
Om er zeker van te zijn dit ook bij jouw het problem is kun je remmenreiniger op alle aansluitingen van het inlaatgedeelte spuiten. Te denken valt aan spruitstuk aansluiting op de kop; carburateuraansluiting op het spruitstuk en de gasklepas (altijd berucht bij een Stromberg.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je mengsel veel te arm staat. Even aan een CO kast hangen en je weet het.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Maar wat Hans zegt....check voor valse lucht! Valse lucht zorgt ook voor een te arm mengsel tijdens stationair draaien. Meestal moet je je stationair toerental dan aan de hoge kant afstellen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Timo Blom
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 39
Met remmenreiniger in de weer geweest en met name rond het inlaatspruitstuk, tussen carb en spruitstuk en op de gasklepas gespoten, geen verschil in stationair toerental.
Vervolgens eens de proef op de som genomen. Twee keer uitgezet, paar minuten gewacht en vol gas gestart (LPG)-> pakte gelijk aan.
Daarna wat langer gewacht (5 a 10 minuten), volgas gestart (LPG), pakte bijna aan, en vervolgens helemaal niet meer. Ellenlang volgas prberen te starten, 0 resultaat. half gas geprobeerd, geen gas, geen resultaat. Gasschakelaar even op 0 gezet, geen resultaat. Vervolgens knop op benzine en na een paar keer ronddraaien start hij op benzine!
Op benzine laten staan, 10 minuten gewacht, volgas proberen te starten en slaat moeiteloos aan...
Overigens loopt hij op benzine veel harder stationair.
Voegt bovenstaande informatie iets toe aan de diagnose?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Justin van Orsouw
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 76
Deze zorgt ervoor dat de gaskleppen even open gaan op contact om wat gas te leveren en zodra er ontsteking is gas blijft bijleveren door de gaskleppen open te zetten op de verdamper en een bij de gastank.
In mijn geval is er een spanningsval tussen het relais en de gasklep waardoor er nog maar 11v meetbaar overblijft op de klep zodra deze aangestuurd wordt.
Het fijne hieraan is dat als het relais (lss230) nieuw is, voldoende spanning levert naar de gaskleppen, maar zodra deze wat ouder is onvoorspelbaarder werkt.
Als de motor nog niet loopt krijgt het relais nog niet de 14v spanning van de dynamo waardoor de spanning via het relais op de klep mogelijk te laag is.
Theoretisch verhaal, maar samengevat:
- Als je de auto op contact zet, hoor je dan de klikjes van de kleppen en psst van lopend gas? Zo niet kan het zijn dat een klep niet open gaat en er geen gas naar de verdamper gaat.
- Check als je de auto op contact zet, maar ook als de auto draait de spanning op de kleppen. Als deze te laag is kan dit een slecht relais betekenen.
- Heb je niet zo'n veiligheidsrelais, dan kan je gas anders geschakeld zijn (bijvoorbeeld simpel relais aangestuurd via motor druk ipv ontsteking)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.