- Berichten: 489
Rook in interieur, maar waarvan?
- Eugen Wulff
- Offline
- Platinum-lid
Mijn koplampen branden ook veel feller nu ze via een relais dicht bij de lampen geschakeld worden stroomaanvoer direct van de dynamo.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1277
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
Zo ziet de bedrading er soms uit bij het contactslot en dat is niet alleen de draad tussen startmotor en contactslot.
ook de draden vanaf het contactslot hebben een flinke trip gemaakt.
verbruikers via relais laten lopen is een prima symptoombestrijding.
Probleembedrading is simpel te vinden met onder belasting voelen of het warm wordt.
gecorrodeerde bedrading is ook erg stug.
onderschat niet het brandgevaar.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3368
Is bij mij wel eens uitgebrand, heb deze toen gezekerd is wel zo verstandig.(ik dacht nr57 op het schema)
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1277
het klopt dat de bedrading gesmolten is en dat de RW motor erg heet wordt. pakken we aan.
MAAR, gisteren evne onder de kap bezig geweest en toen dacht ik "waarom loopt de carterontluchtingsslang naar het schutbord??
net voordat we vorige week weggingen nog even kleppen gecontroleerd. daarvoor heb ik de carterventilatieslang achter de leiding van de koppelingcilinder gestoken. slang loopt tot net boven de stuurstang...
het schuimrubber rond de stuurstang bij het schutbord was slecht en moet ik vervangen.. wat blijkt: op de snelweg, caravan erachter en in de overdrive: wat meer carterdamp die rechtstreeks het interieur ingezogen wordt via de opening bij de stuurstang... stilstand, stationair draaien en kijken: niets aan de hand..
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
De extra apparaten die lukraak worden aangesloten, vaak zonder zekering of relais, belasten de bedrading op een manier die nooit is bedoeld.
Daarom snap ik niets van de overheid, die de APK wil afschaffen boven 50 jaar, er valt dus te weinig te verdienen aan deze wagens en de veiligheid is een ondergeschikt belang
Jammer dat de VKV alleen maar denkt in termen van aansprakelijkheid, voor de Regio Arnhem blijf ik aankoop keuringen doen en verbaas me telkens weer over mensen die me benaderen ná de aankoop en met een bak ellende zitten.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 545
Toch fijn dat de oplossing van de rook in het interieur uiteindelijk zo simpel blijkt!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1277
En, het voelt wel onhandig, maar ik ben idd. blij dat dat het was.. Is me in 30jr nog niet eerder overkomen..
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.