- Berichten: 1280
Rook in interieur, maar waarvan?
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
Kan het de kachelradiator zijn? Maar tegelijkertijd: luchtstroom stond op de voorruit en uit de roosters kwam het niet vandaan.
De ruitenwissemotor werd wel erg warm, je kon je handen er maar net aan lijden. Ik weet niet of datzo hoort. Eigenlijk nog nooit gevoeld onder het rijden, en Het is erg lang geleden dat we drie uur in de regen hebben gereden.. maar ook daar leek het niet vandaan te komen..
Rara, iemand een idee?
Ps. Wel lekker rustig op de camping...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
stuur eraf en het kapje, daar lopen een paar dikke draden waar nogal wat stroom doorheen loopt.
deze dikke draden hebben de neiging om onder de mantel te corroderen , de draden worden dan warm en gedragen zich als een weerstand.
met de caravan erachter komen er extra verbruikers over het contactslot te staan.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bob Marcelis
- Offline
- Expert lid
www.mostardyvonneregister.nl
instagram : @mostardyvonne
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1280
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ook lichtschakelaar wordt warm, dus alle massapunten nalopen en overwegen de lichten en de ruitenwissers achter een relais te schakelen.
Is bij veel extra stroomverbruikers (mistlampen, verwarmde achterruit en mistachterlicht) sowieso een aanrader
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Ik vermoed de dikke zwarte spanning aanvoer draad van de startmotor naar het contactslot.
Het klinkt alsof je er best aardig wat verbruikers aan had hangen uiteindelijk en die moet dat allemaal aanvoeren.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1280
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1280
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Samenbundeling zal wel bijgedragen hebben aan dat de warmte niet weg kon, maar de oorzaak is denk ik een te hoge stroom en/of te hoge interne weerstand van de draad.
Voor de berekening van de benodigde capaciteit van mijn DC-DC converter in mijn EV combi project heb ik het volgende gemeten:
- Ruitenwissers langzaam 4 ampere (ca 50W)
- Ruitenwissers snel 8 ampere (ca 100W)
Best veel dus.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1280
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.