- Berichten: 11
cilinder 3 geeft er de brui aan, klep of zuiger?
- Lucas Tulp
- Nieuw lid
-
"Ed van der Zee" schreef:
Denk dat je inderdaad toe bent aan een koprevisie, op gas gaat het allemaal wat harder.
Het is daarom verstandig om je kleppen ieder 7500 km te stellen, je zult zien dat ze dan vaak te strak staan.
Mogelijk is mede hierdoor een klep verbrand, je zou nog kunnen kijken...met een scoop via de bougie opening in de 3e verbrandingskamer, je kunt de inlaatklep zien die waarschijnlijk heel diep ligt en/of verbrand is.
De B18D moet die 5500 toeren makkelijk aankunnen, als je deze toeren frequent rijdt is mijn advies om een olietemperatuur meter aan te brengen, als de olie temperatuur binnen de perken blijft, kunnen deze blokken veel hebben.
Mijn 10 cent zet ik op koprevisie
Ik heb je een pb gestuurd.
Ed dank je voor je advies. Ik ga deze week de kop lichten en kijken wat het verhaal is. Als je gelijk hebt win jij de 20 cent pot!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lucas Tulp
- Nieuw lid
-
- Berichten: 11
Tom ook bedankt voor je input. Ik heb toevallig ook je Volvo 142 blog gelezen over je tik in het blok. Wat een verhaal, leuk om te lezen! Au revoir merci"Tom Steverink" schreef:
Zo! Da's snel rijk worden Ed!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lucas Tulp
- Nieuw lid
-
- Berichten: 11
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.