- Berichten: 11
cilinder 3 geeft er de brui aan, klep of zuiger?
- Lucas Tulp
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Menges
-
- Elite lid
-
- Berichten: 235
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Alleen zie ik daar dan ook direct twee problemen bij.
1 - Je weet niet wat het gedrag is zonder lekkende klep, dus je weet ook niet of dit echt afwijkt
2 - Hoe toon je die mate van overdruk aan. Zat eerst aan een vlammetje te denken dat in meerdere en mindere mate weg gedrukt wordt, toen een papiertje (omdat er mogelijk ook benzine resten mee komen). Maar ben bang dat als er constant overdruk is en alleen de mate van overdruk fluctueert, je dat met een papiertje niet ziet omdat het te traag is. Dus toen aan een waterbak zitten denken, waarbij ik verwacht dat er steeds een grotere bel tussendoor uit geperst wordt.
Geen idee of het werkt en of er geen makkelijkere manieren zijn

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bart Dirven
-
- Elite lid
-
- Berichten: 303
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees Vos
- Platinum lid
-
- Berichten: 392
Cilinder 3 heeft geen compressie meer. Dan is het duidelijk, de cilinderkop moet er af om er achter te komen wat er aan de hand is. Is het een verbrande klep dan valt de schade mee. Ik zou de cilinderkop wegbrengen naar een koppen boer en netjes in orde laten maken, je rijd op gas heb ik begrepen dus is de kans groot dat er meer kleppen zijn die niet helemaal fris meer zijn.
De B18 kan met gemak 5000 toeren aan, dat is niet de oorzaak geweest denk ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
En 5000 draait mijn B18 ook gewoon hoor, die motoren zijn juist berekend op lang hoge toeren draaien, ik deed in de 70er jaren niet anders, elke dag heen en weer van Den Haag naar Amsterdam v.v. met de 142 op LPG...
Alleen moet ontsteking en mengsel natuurlijk precies goed zijn, dus veel controleren.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lucas Tulp
- Nieuw lid
-
- Berichten: 11
Fijn Ronald dat klinkt bemoedigend en aannemelijk , ik zal het nog even laten horen!"Ronald Menges" schreef:
Het is nogal wat om je motor zo te martelen. Het meest waarschijnlijke is, dat er een inlaatklep verbrand is, gezien het feit dat je nog overdruk hebt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Het is daarom verstandig om je kleppen ieder 7500 km te stellen, je zult zien dat ze dan vaak te strak staan.
Mogelijk is mede hierdoor een klep verbrand, je zou nog kunnen kijken...met een scoop via de bougie opening in de 3e verbrandingskamer, je kunt de inlaatklep zien die waarschijnlijk heel diep ligt en/of verbrand is.
De B18D moet die 5500 toeren makkelijk aankunnen, als je deze toeren frequent rijdt is mijn advies om een olietemperatuur meter aan te brengen, als de olie temperatuur binnen de perken blijft, kunnen deze blokken veel hebben.
Mijn 10 cent zet ik op koprevisie
Ik heb je een pb gestuurd.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Lukt nu zelfs 's nachts niet meer met mijn moderne Volvo... :x (

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.