B20 motor loopt rommelig
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Succes
Groeten, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Je kunt soms uren/dagen bezig zijn voordat je voor jou gevoel de juiste instelling heb gevonden.
Ik ben met mijn B20E met twee SU carbuarators, nieuwe sproeiers dagen bezig geweest voor dat ik vond dat hij naar mijn zin liep.
Mijn vrouw zegt je bent lang bezig geweest maar je hoort de motor nog maar amper lopen, vooral stationair.
Je ziet de pook ook maar amper bewegen bij stationair en dat gaat ook alleen maar als je alles met kleine stapjes tegelijk doet en dikwijls de kleur van de bougie's controleren moeten bruin zijn, op internet kun je wel voorbeelden vinden omtrent de kleur en wat de kleur verteld over de afstelling van de carburetor(s) en conditie van de motor.
De kleur van de bougie is pas reeel na een rit van een km of tien.
Dus het is stellen, rijden, checken.
success
Johan Geers
- Jean-Paul Meijer
-
- Premium lid
-
- Jean-Paul Meijer
-
- Premium lid
-
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Succes weer
Groeten, Rob
- Dick . Peters (GAST)
- Senior lid
-
Heel mooi voorbeeld van waarom motoren slecht lopen, terwijl je het heel goed kunt voelen als je het asje heen en weer beweegt of wat remmenreiniger er op spuit (motor gaat dan even hoger in toeren lopen)
Fijn dat je bij de Stromberg die revisiesetjes hebt mét de nieuwe busjes, voor de SU moet je de assen vervangen en nieuwe bussen.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Jean-Paul Meijer
-
- Premium lid
-
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
"Jean-Paul Meijer" schreef:
Bougies, kabels, verdeelkap, etc. zijn recentelijk vernieuwd, compressie check en de gasklep-as nog niet. Hoe is de speling op de gasklepas te testen? Kom je daar makkelijk bij?
Is heel eenvoudig Jean-Paul. Het asje loopt dwars door de carburateur, aan een kant zit het stangetje dat je ziet bewegen als je gas geeft en aan de andere kant zit het kammetje van de choke waar we het eerder over hadden. Als je dit nu beet pakt en op en neer beweegt dan kun je de speling voelen. Waar het asje de carburateur in gaat zou je wat remmen reiniger (van de Action

Succes weer.
Groeten, Rob