blazend carter
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-09-2015 08:38 #153887
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic blazend carter
Beste Gert, ik zat nog aan het volgende te denken, in het aansluitpijpje van het eitje, daar waar normaal de slang naar het luchtfilter komt zit een vlamdempertje altans dat hoort er orgineel te zitten.
Dit dempertje houd ook de olie tegen.
Bij mij hebben ze dat een keer weggehaald als ze dat bij jou ook zo is dan kun je het volgende doen, mijn oplossing filter tegen het schutbord en een slang naar het filter zie foto's of een eitje met vlamdempertje te pakken krijgen.
succes
Johan Geers
Dit dempertje houd ook de olie tegen.
Bij mij hebben ze dat een keer weggehaald als ze dat bij jou ook zo is dan kun je het volgende doen, mijn oplossing filter tegen het schutbord en een slang naar het filter zie foto's of een eitje met vlamdempertje te pakken krijgen.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-09-2015 01:32 #154027
door Johan Geers (GAST)
He Gert, hoe is het met het blazend carter afgelopen, ik ben wel benieuwd wat het is geweest of is het problem nog niet opgelost?
m.vr.gr.
Johan Geers
m.vr.gr.
Johan Geers
08-09-2015 12:04 #154035
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic blazend carter
Johan, het carter blaast nog steeds. Het vlamdempertje zit niet in het eitje, maar heb ik hier wel liggen. Expres niet gemonteerd omdat ik geen risico wil lopen de carterdruk nog verder te verhogen. Jouw suggestie om een slang met filtertje op het eitje aan te brengen, heb ik al lang in praktijk gebracht, zoals je kunt lezen in mijn eerste bericht van dit topic. Dat filtertje heb ik evenwel voor de radiateur, dus vlak achter de grille geplaatst. Daardoor heb ik in het interieur geen last meer van een oliegeur. Als de situatie na verloop van tijd verandert, zal ik het hier melden. Overigens loopt de motor perfect.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-09-2015 14:20 #154037
door Johan Geers (GAST)
Beste Gert, als het filter lager als het eitje zit komt er olie uit volgens mij moet het filter hoger zitten als het eitje.
Normaal gaat er een slang naar het luchtfilter en die aansluiting zit ook hoger als het eitje.
En de B18 configuratie is dat geen oplossing eitje op het inlaatspruitstuk en vuldop op het filter?
Succes
Johan Geers
Normaal gaat er een slang naar het luchtfilter en die aansluiting zit ook hoger als het eitje.
En de B18 configuratie is dat geen oplossing eitje op het inlaatspruitstuk en vuldop op het filter?
Succes
Johan Geers
11-12-2015 16:50 #156486
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic blazend carter
Ter afronding van dit topic nog even het volgende.
Inmiddels heb ik nu ca. 2000 km met de B20 gereden. Bij stationair toerental blaast het carter nog steeds uit het eitje, maar wel minder hevig. Verder is de penetrante oliegeur tijdens accelereren bijna verdwenen. Wellicht verdwijnen deze symptomen op termijn dus volledig.
De achterste krukaskeerring lekt nog steeds. Het kan verbeelding zijn, maar ik heb de indruk dat die lekkage iets minder erg is geworden. Maar dat zal natuurlijk niet vanzelf over gaan. Niettemin zijn de genoemde ontwikkelingen voor mijn geen reden om enige actie te ondernemen, temeer daar de motor loopt zoals hij dat vanaf het begin heeft gedaan: perfect.
Inmiddels heb ik nu ca. 2000 km met de B20 gereden. Bij stationair toerental blaast het carter nog steeds uit het eitje, maar wel minder hevig. Verder is de penetrante oliegeur tijdens accelereren bijna verdwenen. Wellicht verdwijnen deze symptomen op termijn dus volledig.
De achterste krukaskeerring lekt nog steeds. Het kan verbeelding zijn, maar ik heb de indruk dat die lekkage iets minder erg is geworden. Maar dat zal natuurlijk niet vanzelf over gaan. Niettemin zijn de genoemde ontwikkelingen voor mijn geen reden om enige actie te ondernemen, temeer daar de motor loopt zoals hij dat vanaf het begin heeft gedaan: perfect.