Wat is dit? Gevonden voorwerp.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-02-2015 01:21 #147993
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Wat is dit? Gevonden voorwerp.
Beste Lars, even een fototje plaatsen van de twee pompen naast elkaar kunnen we misschien wat meer zien.
succes
Johan Geers
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lars Tieleman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2015 01:45 #147994
door Lars Tieleman
Beantwoord door Lars Tieleman in topic Wat is dit? Gevonden voorwerp.
Als ik ze naast elkaar in de bankschroef plaats dan is het verschil nog duidelijker. De nieuwe pomp heb ik bij Scandcar besteld.ik vraag me toch af of het wel de juiste pomp is. Of zou mijn oude pomp van een andere type zijn?
Bijlage image.jpg niet gevonden
Bijlage image.jpg niet gevonden
Bijlagen:
- Lars Tieleman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2015 01:53 #147995
door Lars Tieleman
Ik heb wel een idee waarom de as uit de oliepomp gekomen is. De passing van de as was oké maar ik vermoed dat de vorige eigenaar er serieus dikke olie in gedaan heeft om zo "artificieel" de oliedruk omhoog te krikken. Als de oliedruk in de pomp te hoog wordt dan zal de as als een soort van hydraulische zuiger naar buiten worden gedrukt. Ik heb de pomp terug in elkaar gestoken en hem met de boormachine aangedreven in een bak met de oude olie laten draaien. Bij wat hoger toeren zag ik de as naar boven komen. Daarna dezelfde proef herhaald met 10W40 die nog staan had en toen bleef de as mooi zitten
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-02-2015 09:43 #147996
door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Wat is dit? Gevonden voorwerp.
Het lijkt erop dat alleen het aanzuig gedeelte wat hoger is.
Als hij past en nog voldoende vrij ligt van de bodem dan lijkt het mij verder geen probleem, misschien zelfs beter omdat hij
"langer" olie aan kan blijven zuigen.
Heb je nog nagedacht over het ringetje om de aandrijfas?
Als hij past en nog voldoende vrij ligt van de bodem dan lijkt het mij verder geen probleem, misschien zelfs beter omdat hij
"langer" olie aan kan blijven zuigen.
Heb je nog nagedacht over het ringetje om de aandrijfas?
- Lars Tieleman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2015 09:58 #147998
door Lars Tieleman
Jazeker, ik moet alleen even kijken hoe groot ik hem moet draaien. Of er misschien gewoon één kopen, weet iemand waar en voor hoeveel?
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-02-2015 12:20 #148003
door Joost Buiting (GAST)
als je zelf een draaibank hebt zou ik het zelf even maken dit heb ik ook gedaan.
Voordeel: kost geen geld, je hebt hem meteen en het geeft altijd weer een goed gevoel als je zelf iets maakt!
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Wat is dit? Gevonden voorwerp.
"Lars Tieleman" schreef:
Jazeker, ik moet alleen even kijken hoe groot ik hem moet draaien. Of er misschien gewoon één kopen, weet iemand waar en voor hoeveel?
als je zelf een draaibank hebt zou ik het zelf even maken dit heb ik ook gedaan.
Voordeel: kost geen geld, je hebt hem meteen en het geeft altijd weer een goed gevoel als je zelf iets maakt!

- Lars Tieleman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2015 22:37 #148214
door Lars Tieleman
Even een update. Na een inspectie toch maar besloten om de drijfstanglagers te vervangen. Bij het terug monteren kom ik er achter dat de as uit de oliepomp toch de krukas heeft geraakt! Één van de bouten van de laatste drijfstang heeft een halfronde deuk in de moer en schroefdraad. Gelukkig is het asje niet door het blok naar buiten geschoten. Iemand noemde het "engelengeluk". Bij ons noemen ze dat 'oerechance (hoeren geluk)

- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-02-2015 00:32 #148217
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Wat is dit? Gevonden voorwerp.
Beste Lars, een beetje geluk mag je wel eens hebben het hoeft niet altijd kommer en kwel te zijn zie mijn Filippijns geluk
.volvokvwww.nl/forum/viewtopic.php?f=137&t=23208&sid=80658356e469d648ad0dfa6bdf098f1b
succes
Johan Geers
.volvokvwww.nl/forum/viewtopic.php?f=137&t=23208&sid=80658356e469d648ad0dfa6bdf098f1b
succes
Johan Geers