Motor loopt te snel warm
- 13589-dummy
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
19-08-2014 19:16 #142701
door 13589-dummy
Motor loopt te snel warm is gemaakt door 13589-dummy
Hallo allemaal,
Ik heb pas een mooie Amazon gekocht maar de motor loopt wel heeeeeel snel warm.
Vloei stoven zijn oke dus daar ligt het niet aan, maar waar dan wel? Oja weet iemand ook waar ik de automaten bak kan bijvullen ?
Mvg John
Ik heb pas een mooie Amazon gekocht maar de motor loopt wel heeeeeel snel warm.
Vloei stoven zijn oke dus daar ligt het niet aan, maar waar dan wel? Oja weet iemand ook waar ik de automaten bak kan bijvullen ?
Mvg John
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19-08-2014 21:07 #142708
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Motor loopt te snel warm
Er zijn veel oorzaken van warm lopen, de meest voor de hand liggende zijn:
1.Koelvloeistof nivo te laag
2. Radiator verstopt/oud
3. Thermostaat opent niet
4. Ontsteking staat verkeerd
Automaatolie vul je bij via de peilstok en juiste nivo aflezen, stationair draaiend in P.
1.Koelvloeistof nivo te laag
2. Radiator verstopt/oud
3. Thermostaat opent niet
4. Ontsteking staat verkeerd
Automaatolie vul je bij via de peilstok en juiste nivo aflezen, stationair draaiend in P.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
19-08-2014 21:31 #142710
door 13589-dummy
Beantwoord door 13589-dummy in topic Motor loopt te snel warm
Oké Ed
Radiateur nivo is goed.
Verstopte radiateur,ja dat dan het is geen nieuwe meer maar ziet er niet heel slecht uit.
Thermostaat ziet niet een nieuwe op ( ik hoopte ook dat dat het was)
Ontsteking tja hoe kom ik daar achter? Als ik de verdeelkap er af haal lijk hij wel iets versleten.
Radiateur nivo is goed.
Verstopte radiateur,ja dat dan het is geen nieuwe meer maar ziet er niet heel slecht uit.
Thermostaat ziet niet een nieuwe op ( ik hoopte ook dat dat het was)
Ontsteking tja hoe kom ik daar achter? Als ik de verdeelkap er af haal lijk hij wel iets versleten.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-08-2014 21:49 #142711
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Motor loopt te snel warm
He John recent zijn er 2 topic's over koelproblemen geweest zoek is op koeling en je komt een hele mooie oplossing(en) tegen.
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-08-2014 00:10 #142714
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Motor loopt te snel warm
wat noem je warmlopen? Amazon's staan er om bekend dat ze een zeer enthousiaste temperatuurmeter hebben, die zodra je even voor een stoplicht staat naar rood kruipt, en ga je even tanken en start je de auto weer dan is de naald vaak naar rechts verdwenen.....
maar een Amazon met een kokende motor zie je zelden; als tijdens het rijden de meter normaal staat is er niets aan de hand en een meter die ver naar rechts uitslaat bij filerijden en stilstaan hoeft geen reden tot paniek te zijn; heel wat Amazon's rijden zo al jaren
maar een Amazon met een kokende motor zie je zelden; als tijdens het rijden de meter normaal staat is er niets aan de hand en een meter die ver naar rechts uitslaat bij filerijden en stilstaan hoeft geen reden tot paniek te zijn; heel wat Amazon's rijden zo al jaren
20-08-2014 09:09 #142715
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Motor loopt te snel warm
Ja, Pieter heeft gelijk, redenen: de temperatuurmeter is geplaatst in het warmste deel van de motor en zegt dus niet alles.
Als de wagen tijdens het rijden de temperatuur naald in het midden of iets rechts er van heeft is het goed.
Vraag of hij ooit kookt, zegt al genoeg.
Lees de andere topics maar eens door....een oliemeter is een meer betrouwbare meting.
Drie lagen ' tropenradiator ' is een goede aanschaf, vaak koelt een oude radiator maar op een klein centraal gebied...
Punten en ontsteking controleren doe je met een stroboscoop, waar woon je ?.
Als de wagen tijdens het rijden de temperatuur naald in het midden of iets rechts er van heeft is het goed.
Vraag of hij ooit kookt, zegt al genoeg.
Lees de andere topics maar eens door....een oliemeter is een meer betrouwbare meting.
Drie lagen ' tropenradiator ' is een goede aanschaf, vaak koelt een oude radiator maar op een klein centraal gebied...
Punten en ontsteking controleren doe je met een stroboscoop, waar woon je ?.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
20-08-2014 17:51 #142727
door 13589-dummy
Beste Volvo vanaten,
De temperatuur meter staat altijd tegen de 90 grade grens binnen 5 minuten en pas liep de naald bijna het beeld uit. Toe ik dat zag gelijk maar gestopt. Overigens ging er geen olie lampje branden dus dat lijk me wel weer oke.
Drie lagen ' tropenradiator ' heb je die liggen dan Ed? Kom ik hem zo ophalen als je er van af wil. Ik zat ook al aan een extra koelvin te denken.
De temperatuur meter staat altijd tegen de 90 grade grens binnen 5 minuten en pas liep de naald bijna het beeld uit. Toe ik dat zag gelijk maar gestopt. Overigens ging er geen olie lampje branden dus dat lijk me wel weer oke.
Drie lagen ' tropenradiator ' heb je die liggen dan Ed? Kom ik hem zo ophalen als je er van af wil. Ik zat ook al aan een extra koelvin te denken.
20-08-2014 19:47 #142728
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Motor loopt te snel warm
Ruud Klok heeft ook nog een haast nieuwe tropenrad liggen. Maar als de temperatuur zó snel oploopt, is je waterpomp wel lekker?
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
20-08-2014 20:25 #142729
door 13589-dummy
Ruud Klok oke en wil hij er ook van af? ( ik zal hem is aan klikken op FB) maar hoe controleer ik de waterpomp op zijn werking ?ik ga sowieso morgen ff naar Amazon-parts wat spullen hallen en nog meer info in winnen. Hoe meer info hoe beter!

- jo jo (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
21-08-2014 23:44 #142769
door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Motor loopt te snel warm
"Thermostaat ziet niet een nieuwe op ( ik hoopte ook dat dat het was)"
Ik neem aan: zit net een nieuwe op. Welke temperatuur heb je genomen? (en is het een zogenaamde dubbelwerkende? Het pijpje onder je thermostaat hoort ongeveer afgesloten te worden als je thermostaat open gaat)
Er zijn er van 92 graden maar ook van 82 graden en zelfs 76 graden. (89 of 82 nemen afhankelijk van wat je er nu in hebt zitten)
[ volvoonderdelen.com/popup_image.php/pID/1631 ]
Ik neem aan: zit net een nieuwe op. Welke temperatuur heb je genomen? (en is het een zogenaamde dubbelwerkende? Het pijpje onder je thermostaat hoort ongeveer afgesloten te worden als je thermostaat open gaat)
Er zijn er van 92 graden maar ook van 82 graden en zelfs 76 graden. (89 of 82 nemen afhankelijk van wat je er nu in hebt zitten)
[ volvoonderdelen.com/popup_image.php/pID/1631 ]