- Berichten: 1253
Motor voorverwarmen
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
Let wel even op het wattage van het elektrisch element, wattage verlengsnoer en wattage van timer.
Laatstgenoemden dienen uiteraard het vermogen van het element aan te kunnen.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3370
De beste methode is gaspendaal in trappen auto op contact nu kan het gas van de choke voorbij de gasklep komen dan gas wat terug nemen en starten.
Ik zou eerst deze methode eens proberen.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ronald Stallmann (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 119
maar mijn land rover ( ook lpg )heeft zoveel compressie i.c.m dikker olie 20w50 krijgt ie m s.winters bijna niet rond . heb er een motorverwarmer uit zweden op gezet . dit is een elektrische element met een pompje . en sinds dien start ze perfect .
groetjes RONALD
zweeds engels en duits gaat prima samen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Als je geinteresseerd bent, kan ik mijn contact wel vragen of hij ook aan anderen dan Land Rover leden wil leveren...rond de 102 euro kost-ie dan. Kijk maar even op klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110 onderaan de pagina, het is het deel opmijn blog over de Land Rover.
P.B-tje dan maar aan mij!
Oh, en je hoeft geen snelheid te maken om van benzine op gas over te gaan hoor! Als de motor gaat inhouden (hij gaat zelfs even iets sneller lopen doordat het mengsel armer wordt) op de middenstand, kun je meteen over op LPG en loopt de motor door. Ook (of juist..) bij stilstaan gaat dat goed hoor.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ronald Stallmann (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 119
nou paul . genoeg omte doen . dus .
groetjes RONALD
zweeds engels en duits gaat prima samen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Sweedest Volvo
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 101
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Je snijdt een slang door van bijvoorbeeld de kachel en plaatst hem ertussen. Dan aansluiten aan 220 volt en hij draait tot het koelwater in het blok een temperatuur van 60 graden heeft bereikt. Doordat hij tot 60 graden verwarmt blijft de thermostaat van de auto gesloten, zodat hij alleen het "kleine' circuit verwarmt, dus niet de radiateur.
Je kunt hem inderdaad ook mooi tussen de slang van de LPG verdamper zetten, daar is lekker veel plaats. En: je kunt altijd op LPG starten. Mijn diesel hoeft bij vorst niet eens voor te gloeien!
Een ander voordeel vind ik dat je het ding kunt houden als je de auto zou verkopen: een nieuwe slang is alles wat je nodig hebt. De hotfrog wordt in Zweden heel veel gebruikt..je kunt hem alleen niet simpel gebruiken in een auto met automatische airco omdat de kachelkraan open moet staan als je het apparaat gebruikt.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 106
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Even een stekker aanschaffen voor zo'n paal en dan boodschappen gaan doen terwijl je motor lekker warm blijft.
Als ze commentaar geven gewoon zeggen dat een verwarmde motor net zo goed minder belastend is voor het milieu als rijden op elektriek..........
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Willy De Baere
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 796
Een origineel Volvo dompelelement voor AM moet wel 2de hands voor 25tal Euro of minder nog te
verkrijgen zijn.
Mijn vrees is echter, zoals anderen reeds opmerkten, dat je motor niet correct is afgesteld,
is zeker te doen voor 40Euro.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.