Is ze echt overleden???
- Jan Soetens (GAST)
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
25-09-2013 08:42 #132348
door Jan Soetens (GAST)
Groetjes,
Jan
Beantwoord door Jan Soetens (GAST) in topic Is ze echt overleden???
Ik denk dat je goed hebt gehandeld door de auto bij die garage weg te halen. Misschien best vakmensen maar zo te lezen geen verstand van een B18/B20 motor.
Zelf heb ik de tandwielen vervangen na eerst eens op dit forum te kijken, zodat ik wist waar ik aan begon en vooral waar ik mee op moest passen (vnl nokkenas naar achter tikken).
Het klusje zelf, inclusief radiateur spoelen en de voorbalk in de ML zetten (kon ik nu lekker bij), en inclusief een hulpstukje maken om het kleine tandwiel op de krukas eraf te krijgen was net een halve dag. En dat op het gemak met een paar keer koffie tussendoor. Nou was het bij wel zo dat het binnenwerk van het grote tandwiel los aan het komen was van de tandwielrand wat enig gerammel gaf maar ik hoefde dus niet de carterpan er onderuit te halen.
Succes met de reparatie.
Zelf heb ik de tandwielen vervangen na eerst eens op dit forum te kijken, zodat ik wist waar ik aan begon en vooral waar ik mee op moest passen (vnl nokkenas naar achter tikken).
Het klusje zelf, inclusief radiateur spoelen en de voorbalk in de ML zetten (kon ik nu lekker bij), en inclusief een hulpstukje maken om het kleine tandwiel op de krukas eraf te krijgen was net een halve dag. En dat op het gemak met een paar keer koffie tussendoor. Nou was het bij wel zo dat het binnenwerk van het grote tandwiel los aan het komen was van de tandwielrand wat enig gerammel gaf maar ik hoefde dus niet de carterpan er onderuit te halen.
Succes met de reparatie.
Groetjes,
Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-09-2013 09:15 #132349
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Is ze echt overleden???
Ja, en net dat is natuurlijk voor eigen risico en buiten de boeken om..
De restanten van het pertinax tandwiel liggen op de bodem van de carterpan en dit zijn fragmenten van stof tot enkele centimeters.
Dit word in meer of mindere mate opgezogen door de oliepomp en veroorzaakt mogelijk in meer of mindere mate schade aan de draaiende delen.
Natuurlijk wil een officieele garage daar zijn/hun vingers niet aan branden en maken zij de motor inwendig schoon, o.a. de carterpan.
als die troep in het blok als een (aanvaardbaar) risico wordt gezien vervang dan in ieder geval het oliefilter.
De restanten van het pertinax tandwiel liggen op de bodem van de carterpan en dit zijn fragmenten van stof tot enkele centimeters.
Dit word in meer of mindere mate opgezogen door de oliepomp en veroorzaakt mogelijk in meer of mindere mate schade aan de draaiende delen.
Natuurlijk wil een officieele garage daar zijn/hun vingers niet aan branden en maken zij de motor inwendig schoon, o.a. de carterpan.
als die troep in het blok als een (aanvaardbaar) risico wordt gezien vervang dan in ieder geval het oliefilter.
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-09-2013 17:18 #132365
door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Is ze echt overleden???
ach ja en op de bodem vind je dit zo ongeveer!
Uploaded with ImageShack.us

- Thomas Klimp (GAST)
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
29-09-2013 18:42 #132497
door Thomas Klimp (GAST)
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
Beantwoord door Thomas Klimp (GAST) in topic Is ze echt overleden???
Pas wel op met de nieuwe stalen distributietandwielen, de freesmachine in de fabriek die ze produceert is versleten, met als gevolg dat ze herrie maken! Ik heb zelf een oud setje stalen tandwielen en heb er geen last van, maar de nieuwe hebben dit dus wel!
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
29-09-2013 20:10 #132499
door 13589-dummy
Beantwoord door 13589-dummy in topic Is ze echt overleden???
Thomas, bedankt voor je advies, ik heb het al eerder gehoord dat de stalen tandwielen herrie maken, en aan gezien je het volgens mij niet kan zien of je een vroege of een later geproduceerde set heb denk ik dat er maar weer een kunstof wiel op gaat.

Als het de tandwiel is?
En niet een gebroken nokkenas is! Want dat hoort ook nog tot de mogelijkheden. Vooral omdat hij er koelvloeistof uit heb ge gooit en na bijvullen het noch vol zit. Dus geen lekke of losse slangen. Maar goed ik heb nog de hele winter om het te maken, mits het niet al te koud wordt.

Als het de tandwiel is?
En niet een gebroken nokkenas is! Want dat hoort ook nog tot de mogelijkheden. Vooral omdat hij er koelvloeistof uit heb ge gooit en na bijvullen het noch vol zit. Dus geen lekke of losse slangen. Maar goed ik heb nog de hele winter om het te maken, mits het niet al te koud wordt.
30-09-2013 16:19 #132525
door 13589-dummy
Zo vandaag de Amazon weer op gehaalt bij de garage. En nee hij is hog niet gemaakt. Gaat daar teveel geld kosten, en het lijk me ook wel een leuk project voor in de hefst / winter om net een vriend te doen onder het Genot van een bakje Thee en wat vruchtensap :lol: moet nog wel even kijken wanneer het ons uit komt. Maar goed daar komen we wel uit. Eerst moet hij nog jarig worden en daar na gaan we kijken wat het nu echt is.
- Ronald Stallmann (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-10-2013 10:46 #132680
door Ronald Stallmann (GAST)
groetjes RONALD
zweeds engels en duits gaat prima samen
Beantwoord door Ronald Stallmann (GAST) in topic Is ze echt overleden???
hallo john . jammer van je blok . maar met een paar tandwielen zal het weer opgelost zijn 
op de tweede foto . bij het opladen zie ik dat je een opendak hebt . dit lijkt op foto een achteraf inbouw . zoja is het wat of een drama i.v.m lekkerij
succes m.et je blok

op de tweede foto . bij het opladen zie ik dat je een opendak hebt . dit lijkt op foto een achteraf inbouw . zoja is het wat of een drama i.v.m lekkerij
succes m.et je blok
groetjes RONALD
zweeds engels en duits gaat prima samen
05-10-2013 13:28 #132683
door 13589-dummy
Dat klopt het is een dakraam en of hij later is ingebouwd weet. Ik niet ... Lekkage ja dat is er wel het rubber is uitgedroogd
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-10-2013 15:19 #132685
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Is ze echt overleden???
Hoi ,
Amazons werden vanaf fabriek nooit geleverd met een open dak.Ze werden dus altijd later ingebouwd.In Nederland werden schuifdaken meestal ingebouwd door Coenen of Hollandia.
Amazons werden vanaf fabriek nooit geleverd met een open dak.Ze werden dus altijd later ingebouwd.In Nederland werden schuifdaken meestal ingebouwd door Coenen of Hollandia.
22-12-2013 16:22 #135368
door 13589-dummy
Oké en we zijn weer verder gegaan met knutselen
Voorruit er uit.
Distributie tandwiel is kapot dus is er ook uit
En natuurlijk is ook de olie en de radiateur er uit
Hopelijk tussen kerst en nieuwjaar weer verder
Voorruit er uit.
Distributie tandwiel is kapot dus is er ook uit
En natuurlijk is ook de olie en de radiateur er uit
Hopelijk tussen kerst en nieuwjaar weer verder
Bijlage image.jpg niet gevonden
Bijlagen: