Is ze echt overleden???
- 13589-dummy
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
18-09-2013 09:33 #132130
door 13589-dummy
Beantwoord door 13589-dummy in topic Is ze echt overleden???
Oké jongens, ik ga onder het kleppendeksel kijken dat lukt me nog wel
auto in z'n 4 even 1,5 meter naar voor of naar achter duwen en hopen dat er niets beweegt ;( maar dat word vanavond pas en dan doe ik het wel weer melden wand ik begrijp dat er speciaal gereedschappen voor nodig is

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Zondag
- Senior lid
-
Minder
Meer
18-09-2013 21:01 #132154
door Laurens Zondag
first car volvo 242 DL 1975
second one volvo 144 1968
Beantwoord door Laurens Zondag in topic Is ze echt overleden???
zou echt zonde zijn ik rij dit jaar ook de zeelandrit mee en als ik heel eerlijk ben een amazon combi is echt zn beetje mn droom auto
. hoop dat je er uit kunt komen voor zondag zo niet trek optijd aan de bel en ga naar een goede garage met geluk kunnnen ze je nog helpen voor het weekend

first car volvo 242 DL 1975
second one volvo 144 1968
20-09-2013 15:58 #132221
door 13589-dummy
De Zeeland rit gaan we helaas niet halen
De garage zegt dat de nokas niet meer draait. Dat geloof ik wel maar toen hij zij de motor moet er uit om te kijken werd mijn geloof wel minder. Maar ik ben niet van gisteren, dus ik vroeg door. Ik had tenslotte al heel wat info van jullie gekregen. Ja zegt hij misschien lukt het zo ook wel wat de tandwiel is denk ik kapot ( het beruchte tandwiel dus) en bla bla bla het is wel een dag werk en misschien nog wel iets langer en bla bla bla ik zeg tegen hem laat maar schroef maar weer dicht wat je heb open gemaakt ik kom de Amazon wel op halen. Bedankt voor de moeite. Ondertussen heb ik ook al met Niek de Boer gesproken en die noemde een iets kortere tijd op.
Zo zie je maar weer dat een garage niet eens meer kan inschatten hoelang ze er mee bezig zijn als het niet een standaard iets is en de kosten zo kunnen opnoemen als het niet in de computer staat! En dat staat er natuurlijk niet in voor dit soort auto's
De garage zegt dat de nokas niet meer draait. Dat geloof ik wel maar toen hij zij de motor moet er uit om te kijken werd mijn geloof wel minder. Maar ik ben niet van gisteren, dus ik vroeg door. Ik had tenslotte al heel wat info van jullie gekregen. Ja zegt hij misschien lukt het zo ook wel wat de tandwiel is denk ik kapot ( het beruchte tandwiel dus) en bla bla bla het is wel een dag werk en misschien nog wel iets langer en bla bla bla ik zeg tegen hem laat maar schroef maar weer dicht wat je heb open gemaakt ik kom de Amazon wel op halen. Bedankt voor de moeite. Ondertussen heb ik ook al met Niek de Boer gesproken en die noemde een iets kortere tijd op.
Zo zie je maar weer dat een garage niet eens meer kan inschatten hoelang ze er mee bezig zijn als het niet een standaard iets is en de kosten zo kunnen opnoemen als het niet in de computer staat! En dat staat er natuurlijk niet in voor dit soort auto's
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-09-2013 22:25 #132224
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic Is ze echt overleden???
In 1995 is de V44 begonnen met de grotere toertochten met een ritje naar de Noordkaap met 50 auto's.
In die week zijn er meen ik drie sets nokkenas tandwielen onderweg vervangen door de onvolprezen en zeer ervaren begeleidende monteurs.
Twee uren maximaal per set!
Ter opbeuring en illustratie een foto uit de eigen collectie.
Ik heb overigens gekozen voor staal/staal als vervanging.
In die week zijn er meen ik drie sets nokkenas tandwielen onderweg vervangen door de onvolprezen en zeer ervaren begeleidende monteurs.
Twee uren maximaal per set!
Ter opbeuring en illustratie een foto uit de eigen collectie.
Ik heb overigens gekozen voor staal/staal als vervanging.
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
21-09-2013 13:05 #132233
door 13589-dummy
Tja, ik ben bang dat mijn tandwiel er ook zo uit ziet
nou ja tandwiel! Wiel denk ik meer wand er zit nog maar weinig tand op ben ik bang voor. :roll: maar ja als dat ding ook z'n 45 jaar is kan je het verwachten. Is wel een goede leer voor een volgende keer. Bij een eventuele volgende rijende Volvo. :idea:

21-09-2013 19:36 #132242
door 13589-dummy
Dit kan ik even niet voor me houden.......
Deze mooie combi staat in ons net zo mooi Volvo blad blz 39 :oops: :lol:
Deze mooie combi staat in ons net zo mooi Volvo blad blz 39 :oops: :lol:
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-09-2013 12:20 #132258
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Is ze echt overleden???
Geweldig verhaal John

22-09-2013 13:47 #132260
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Is ze echt overleden???
voor het vervangen van de distributie hoeft alleen maar de radiator eruit, relatief simpele klus, waar woont u ?.
Als het in de buurt van Arnhem is kan ik u ophalen met onze tandemasser en het euvel duiden.
Als het in de buurt van Arnhem is kan ik u ophalen met onze tandemasser en het euvel duiden.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
22-09-2013 15:43 #132270
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Is ze echt overleden???
Oudewater Ed, dat staat onder z'n avatar!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
22-09-2013 17:16 #132273
door 13589-dummy
Rob,
Ja leuk verhaal allen jammer dat het me echt is overkomen.
Ed,
Zoals Tom het al opmerkte woon ik in Oudewater. Jammer dat je niet meer weet dat ik een keer met mijn schoonvader Tinus de Vreede bij jou op cursus ben geweest het was het uit en in elkaar zetten van een B20 blok ( we waren de snelste die je hat mee gemaakt kwam door ons teamwork :lol: )
Maar ik heb de hulp van Niek de Boer al gevraagd en die wil me ook helpen.
Echt 1 grootte familie deze vkv :lol:
Ja leuk verhaal allen jammer dat het me echt is overkomen.
Ed,
Zoals Tom het al opmerkte woon ik in Oudewater. Jammer dat je niet meer weet dat ik een keer met mijn schoonvader Tinus de Vreede bij jou op cursus ben geweest het was het uit en in elkaar zetten van een B20 blok ( we waren de snelste die je hat mee gemaakt kwam door ons teamwork :lol: )
Maar ik heb de hulp van Niek de Boer al gevraagd en die wil me ook helpen.
Echt 1 grootte familie deze vkv :lol: