Is ze echt overleden???

• 13589-dummy
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
17-09-2013 20:38 #132106 door 13589-dummy
Is ze echt overleden??? is gemaakt door 13589-dummy
Na een leuk weekend op Goeree Overflakee met de Volvo Amazon eindigde het minder leuk. Op de terug weg naar huis stopte hij er mee!

Daar was en ben ik dus niet blij mee. Dus de ANWB ge belt, en weg gesleept. Bij het service center werd er even gekeken en werd er gezegt dat er iets niet goed zit met de ontsteking wand de kontaktpunten doen het niet. Oké kan dacht ik toen. Maar wat ik gek vind is dat hij ook gelijkertijd dat hij er geen zin meer in had ook een spoor koelvloeistof er uit gooide. Maar nu het is aangevuld zit het er nog in, geen lekkage dus. En op het moment dat het allemaal gebeurde hoorde ik ook geratel in de motor,binnen de 2 seconde had ik hem gelijk uit gezet. Nu ik er over na denk leek het wel of de druk weg viel in de motor.

Ik snap er niets van, wat ik wel weet is dat de Zeeland rit in gevaar komt. Die ik heel graag had willen rijden.

Bijlage image.jpg niet gevonden

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-09-2013 21:31 #132110 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Is ze echt overleden???
Ik denk dat het kunststof distributie tandwiel stuk is .

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-09-2013 22:31 #132112 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Is ze echt overleden???
Dat denk ik ook

• 13589-dummy
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-09-2013 07:48 #132119 door 13589-dummy
Beantwoord door 13589-dummy in topic Is ze echt overleden???
En waar kan ik die vinden? Zit die onder de kontaktpunten! En onder het ijzere buisje in het motor blok?

Of zit het echt bij de radiator voor aan dus.

• 13589-dummy
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-09-2013 08:05 #132121 door 13589-dummy
Beantwoord door 13589-dummy in topic Is ze echt overleden???
80270690 Distributieset B18/B20/B30 kunsthars compleet €284.65

Dit vond ik in de onderdelen shop bedoelen jullie deze soms?

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-09-2013 08:31 #132122 door Niek de Boer
John,je moet het Kleppendeksel er eens afhalen .Dat zit bovenop de motor met 4 kruiskopboutjes.

Dan laat je iemand de motor starten en je kijkt of je de kleptuimelaars ziet bewegen als de startmotor de motor ronddraait.Als de tuimelaars bewegen is de distributie niet stuk.

Je kunt dit ook in je eentje controleren,maar dan moet je de auto in zijn 4 e versnelling zetten en de auto voor of achteruit duwen.Tegelijkertijd kijken of de kleptuimelaars bewegen.

Het kan ook zijn,dat het tandwiel dat de stroomverdeler ( daar zitten de contactpunten in) aandrijft stuk is.Dan gaan de contactpunten niet open en dicht,maar de kleptuimelaars bewegen dan wel.

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-09-2013 08:35 #132123 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Is ze echt overleden???
Nee, 0270690-B. Indien het advies van Niek duidelijkheid heeft gegeven..
bij Dries, nordicar e.d.151,50 euro.
hij zit achter met aluminium deksel achter de koelventilator.
met alle respect maar als u al niet weet waar distributie zit is dit geen klus om zelf te doen.
Eerst moet de carterpan los omdat het blok vol met de troep, lees overblijfselen van het tandwiel zit.
het uittakelen van het blok heeft de voorkeur omdat de afsluitdop van de boring nokkenas los kan komen.
ook is speciaalgereedschap nodig.
een ervaren monteur is zo 2 a3 uur bezig.

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-09-2013 08:42 #132124 door Niek de Boer
John.het tandwiel dat de stroomverdeler aandrijft,drijft ook de oliepomp aan en als die te lang geen oliedruk levert kan het zijn,dat de motor ernstig beschadigd is.

Als de distributie stuk is,is het dus zo,dat en de kleptuimelaars niet bewegen en ook de contactpunten niet open en dicht gaan.De motor stopt dan vanzelf,zodat de motor geen schade oploopt door wegvallen oliedruk door de niet meer werkende oliepomp.

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-09-2013 08:54 #132126 door Niek de Boer
Mijn ervaring is,dat de afgebroken tanden van het kunststof tandwiel geen problemen opleveren als je ze niet allemaal uit de Carterpan haalt.Ik haal wel alle restanten weg die toch voor het grootste deel in het deksel blijven zitten.De stukjes die in de Carterpan terechtkomen zullen geen schade veroorzaken.Ze blijven onderin de Carterpan liggen.

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-09-2013 09:23 #132129 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Is ze echt overleden???
John heeft de motor meteen uitgezet, bovendien, hij loopt echt niet door zonder distributie hoor!
Als de kleppen niet tuimelen als je de ventilator ronddraait, dan is het tandwiel zo goed als zeker stuk. Laat het maken, en begin niet zelf, want ik heb niet de indruk dat je dat kunt! Het is niet erg ingewikkeld, een paar uurtjes in de garage..

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD