Motor optillen om carterpan te verwijderen amazon

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
08-08-2013 00:05 #130649 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Motor optillen om carterpan te verwijderen amazon
Bij de amazon weet ik niet maar bij mijn katterug lukte het niet met het blok te tillen, ik heb de voortrein laten zakken en dat ging vlot om de carterpan er af te halen. Als de bouten niet vastgeroest zitten valt dit overigens heel goed mee.
Ik denk dat de het bij de amazon niet veel verschilt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-10-2020 18:13 #190616 door S. Terwiel
Beantwoord door S. Terwiel in topic Motor optillen om carterpan te verwijderen amazon
Goedeavond Heren. Even deze draad wakker schudden.
Het is mogelijk. Het is niet makelijk, of leuk.

Ik heb het gedaan vandaag. Met een autokrik. Een potkrik, meerdere blokjes en balken hout (44x69 en een blok 100x100 hardhout. En gewone hand gereedschap. Oh een een spanband.
Ik moest ff een olie reteour fitting inlassen voor een turbo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-10-2020 18:14 #190617 door S. Terwiel
Beantwoord door S. Terwiel in topic Motor optillen om carterpan te verwijderen amazon
Trouwens gaat om een amazon bj 65 met een b18 een m40 bak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-11-2020 23:18 #191035 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Motor optillen om carterpan te verwijderen amazon
Leuk om zo'n draadje weer op te pakken en voortschrijdend inzicht ..... het is mij inmiddels ook gelukt.... maar het is echt lastig ... met name de oliepomp terug monteren is lastig omdat dit dient te gebeuren met de carterpan er al onder, boutjes aandraaien ben ik wel een uur mee bezig geweest.
Ik had de motorsteunen los gemaakt, motorkap verwijderd en met takel de motor zo hoog mogelijk tillen, niet gemakkelijk maar is gelukt.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.