- Berichten: 831
Motor optillen om carterpan te verwijderen amazon
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Maar de volvos waarbij ik dit gezien/gelezen heb waren geen amazon (p1800 / 140) moet ik nog ergens rekening mee houden en wat dien ik allemaal los te halen om het eea niet te beschadigen tijdens het hijsen??
Hoor graag voordat de klus gaat beginnen, wordt al warm genoeg mogen dus elke druppel zweet welke ik kan besparen is er eentje


Groet Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1146
1 keer heb ik dit gedaan en alleen om de carterpanpakking te vervangen en dit gaat ook maar net.
Het probleem is dat de bovenkant van het bellhouse tegen de bovenkant van de tunnel komt.
Je zou dan de bak moeten verwijderen voor meer ruimte.
Wel zou je het subframe kunnen laten zakken, de vraag is wat het minst werk is (tijd).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jambon van der Ham (GAST)
- Senior lid
-
- Berichten: 50
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
"Jambon van der Ham (GAST)" schreef:
bij een 140 is het me wel gelukt. Carburateurbediening los, uiteraard de motorsteunen, radiateurslang om te voorkomen dat er teveel aan de buisjes getrokken wordt..
Thanks! Geen ervaring met de 140 maar zou het erg verschillen met de amazon?
Misschien ook maar de baksteun ontspannen? Hopelijk gaat het lukken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Daar moet er dus een van losgemaakt van het blok,men er nadien weer aan als de andere er weer in zit.
De suggestie om de hele voortrein=subframe te laten zakken geen slechte, als je de motor in de strop hebt, en de remleiding bevestigingen aan de voortrein losdraait, zou dit wellicht net genoeg ruimte kunnen geven.
Als je de carterpan eraf hebt ben je ' home free ' immers de oliepomp hangt achter de voortrein achter in de carterpan.
Gebruik altijd een nieuwe pakking bij terug plaatsen.
Ben benieuwd...in 38 graden is dit een mannelijke klus.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
Keep you posted.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Stallmann (GAST)
- Verbannen
-
- Berichten: 119

groetjes RONALD
zweeds engels en duits gaat prima samen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frans Versteegh (GAST)
- Senior lid
-
- Berichten: 47
Zet de auto op bokken, motor in een takel hangen, motorsteunen losmaken, motor zo hoog mogelijk optrekken, 4 draadeindes met moeren op de plaats van de subframe draaien, nu kun je deze gecontroleerd laten zakken, de remleidingen hoefden bij mij niet los. Je krijgt op deze manier genoeg ruimte om de pan eronderuit te halen. Succes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Er bleek precies genoeg ruimte te zijn. Dan zal dat bij een Amazon denk ik ook wel lukken.
Voordeel als je de voortreinbouten vast laat zitten is dat je niet opnieuw hoeft te laten uitlijnen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
@ronald: zeer bedankt voor het aanbod, wie weet ga ik daar gebruik van maken.
Het beste plan lijkt me om het hele blok eruit te halen, zag gister dat hij behoorlijk olie lekt bij de achterste krukas keerring (het is geen transmissie vloeistof dus moet wel motorolie zijn) deze kan ik dan ook gelijk vervangen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Groet Jeroen
Ps uit het oogpunt van een uitdaging is het natuurlijk wel leuk om te proberen of het mogelijk is om alleen het blok op te tillen om de carterpan te verwijderen, wie weet.......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.