slecht stationair

• Diederik Visser
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2013 09:17 #128165 door Diederik Visser
Beantwoord door Diederik Visser in topic slecht stationair
Ik merk dat er niets gebeurt. Alsof hij verstopt zit...Ik heb net de vacuumvervroeger eraf gehaald. Nu kun je wel de contactplaat bewegen. Als ik de vervroeger weer monteer kan ik niets meer bewegen. Hoort dit zo? Het lijkt mij wel aangezien de ontsteking elektronisch is....
Heeft de vervroeger nog een functie?? Als ik aan de gedemonteerde vervroeger zuig dan hoor ik een plop, maar zie niets bewegen....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 13041-dummy
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
03-06-2013 16:44 #128181 door 13041-dummy
Beantwoord door 13041-dummy in topic slecht stationair
Hallo controle vacuum vervroeger , Slang op carb los, aan slang zuigen en als deze aan je tong blijft plakken (vacuüm) is de vervroeger nog dicht.
Hans

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-06-2013 17:51 #128184 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic slecht stationair

"Diederik Visser" schreef:
Ik merk dat er niets gebeurt. Alsof hij verstopt zit...Ik heb net de vacuumvervroeger eraf gehaald. Nu kun je wel de contactplaat bewegen. Als ik de vervroeger weer monteer kan ik niets meer bewegen. Hoort dit zo? Het lijkt mij wel aangezien de ontsteking elektronisch is....
Heeft de vervroeger nog een functie?? Als ik aan de gedemonteerde vervroeger zuig dan hoor ik een plop, maar zie niets bewegen....

Ik ben zeker geen expert op het gebied van de verdeler maar heb net even aan mijn oude gezogen, ik hoor ook een plopje maar zie wel dat hij iets naar binnen beweegt, het is niet veel. Probeer anders even te zuigen als de motor stationair loopt, gaat hij sneller draaien weet je dat hij het nog doet.

Ik niet welke carburateur je erop hebt zitten maar kijk even of er nog wel dempervloeistof inzit. Dopje (geel of zwart) bovenop de carb even losdraaien en heen en weer bewegen, je zou dan een soort sompig? geluid moeten horen.

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-06-2013 22:53 #128199 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic slecht stationair
Even over de vervroeger.Je moet dus aan het slangetje zuigen.De grondplaat in de stroomverdeler moet dan bewegen.je moet dan meteen met je tong het slangetje dichthouden en dan moet er vacuüm blijven.De grondplaat mag dag dan niet teruggaan ,want dan is dat een teken dat hij heel even vervroegt maar dan weer terugvalt.Dat betekent ,dat het membraan in de vervroeger lekt.

• Diederik Visser
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2013 14:02 #128297 door Diederik Visser
Hallo, dank voor alle reacties! De klacht is nu concreter, want hij draait nu niet stationair meer. Nadat ik een paar keer flink in de toeren ben gaan zitten slaat hij nu af als ik stil sta. Bovengenoemde zaken heb ik bekeken en opgelost. Waar zou ik het nu moeten zoeken?

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-06-2013 01:55 #128328 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic slecht stationair
Beste Diedrik, ik zou een andere carburator proberen.
Is er niet iemand in jou buurt die een caburator te leen heeft, of een sloperij?

succes

Johan Geers

• Diederik Visser
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2013 20:38 #128363 door Diederik Visser
Hallo Johan,

Ik ga van de week de carburateur demonteren en schoonmaken. Ik denk ook dat daar het probleem zit.... Ik laat het nog weten.

Gr Diederik

• Diederik Visser
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2013 18:38 #129087 door Diederik Visser
Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden. De sproeiernaald is versleten. Ik wilde het ding demonteren en toen vloog de naald met veer uit de zitting. Vrijdag een nieuwe er in zetten dus hopelijk rijdt de auto dan weer....

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD