Lekkage karterpanpakking?

• R.C. Wigboldus (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-05-2013 13:50 #127857 door R.C. Wigboldus (GAST)
Beantwoord door R.C. Wigboldus (GAST) in topic Lekkage karterpanpakking?

"Marc van der Marek (GAST)" schreef:
Ik zie daar niks geks, al mijn motorblokken hebben zo'n zwarte pluizige aanslag, en er valt wel eens een druppeltje af. Heb je gezien hoe een enorme olievlek er ligt voor en na verkeersdrempels? Alle motoren, stuurhuizen, achterassen en versnellingsbakken zweten na verloop van tijd.
Ik zou al die pakkingen met rust laten, die van de carter kan alleen maar erger worden en de rest nou ja. Die van het kleppendeksel, die knoeit nog wel eens te veel. Dat heeft te maken met de boutjes, die trekken de boutgaten en de rand krom, waardoor het deksel niet meer vlak sluit. Met een beetje geduld krijg je die wel weer recht.
Bij de benzinepomp en de carteroliedampvanger (eitje) kan ook aardig wat olie eruit lopen.

Zweten vind ik ook normaal. Maar eerst lekte hij totaal geen druppels op de grond.
Nu wel, dat wil ik gewoon niet. Je moet het denk ik een beetje zien als: de één is tevreden met een rijdende oldtimer vol roest en de ander wil geen roest zien.
Die met roest zal zeggen: wat maakt het uit, hij is oud dus hoort er bij.

Maar toch bedankt voor je reactie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-05-2013 14:40 #127859 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Lekkage karterpanpakking?
Meestal lijkt het dat de koppakking zweet echter meestal komt het van de kleppendekselpakking.
Ik zou dus mooi van de kopbouten afblijven.
Begin dus bovenaan met de kleppendekselpakking, brandstofpomppakking, carterpanpakking en voorste en achterste krukaskeerring.
een dun laagje silconen vloeibare pakking op de kleppendekselpakking en carterpanpakking doet wonderen.

Bij zware lekkage is het meestal de achterste krukaskeerring, dus bak moet eraf.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD