Krukaskeerring vervangen zonder brug
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Stel daar bij voor dat daar het voorwiel tussen zit, auto kan niet voor of achteruit en staat stabiel ook met assteunen onder de achteras.
Ik vind enkel assteunen onder de vooras toch een beetje wiemelige situatie.
Teun, ik hoop dat je mijn commentaar niet negatief opvat maar ik vind oprijsteunen toch een stabieler situatie dan enkel assteunen.
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Franse
-
- Platinum lid
-
Met vriendelijke groet, Paul Franse
Life is what you make it!
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Hallo Johan, Ik heb er niets tegen, maar gevoelsmatig doe ik het liever niet. Ik helaas teveel ongelukjes (ook met dodelijke afloop) gezien. Ondanks het feit dat ik in de heerlijke omstandigheid ben om een dubbele garage te hebben is hier in geen mogelijkheid voor een brug. Gelukkig vrienden zat in de omgeving waar ik terecht kan, maar soms wil je lekker wat thuis doen.
Ik heb die oprijbrugjes ook liggen, maar ik ben er nooit echt tevreden over geweest. Misschien moet ik ze weer eens gaan gebruiken.
@ Paul
Ik de originele versie (ik houd een boekwerk bij van alle reparaties die ik doe en alle trucjes die ik daarbij verzien) stond de tellerkabel wel degelijk genoemd. Het was dus een kwestei van copy/paste. Toen ik de foto middenin het verhaal wilde toevoegen ging er weer eens iets mis met de posting en daar is het waarschijnlijk mis gegaan.
In ieder geval hartelijk dank voor de essentiele aanvullin Paul.
Groet,
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Goed verhaal! en goed idee, ik zal hem erin zetten en je dan mailen."Teun van Popta" schreef:
@ Lars: zullen we deze ook in het systeem opnemen? Ik heb nog wel wat foto’s.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Ik zal gelijk het foto-archief eens bekijken, want er zijn een hoop foto's gemaakt toen ik de eerste keer de bak er af haalde voor een motorwissel.
Teun
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
succes
Johan Geers
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Bij de eerste poging de auto op deze dingen te rijden werden ze alleen maar voorwaarts geduwd.
Er zitten nog steeds 4 keilbouten in mijn garagebodem waar de brugjes aan verankert kunnen worden.
Teun
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
succes
Johan Geers
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
-
Ik heb vergelijkbare oprijbruggetjes - ooit zelf gemaakt tezamen met een buurman die goed kan lassen. Ik had hetzelfde probleem : het is best lastig de auto op die bruggetjes te rijden, en ze gaan schuiven.
Dus ook 4 keilbouten geplaatst om ze te verankeren. Maar dan nog blijft het lastig : zo breed zijn ze niet, dus zie de auto er maar 'ns exact op te rijden zdd dat de banden er exact in het midden opstaan en de auto er niet af kan.
Wat ik in de praktijk doe is de auto opkrikken en de bruggetjes er met de hand onder schuiven - dan zijn ze weliswaar niet verankerd, maar staan wel exact gecentreerd en de auto kan geen kant op! (De bruggetjes gebruik ik voor de achterwielen; aan de voorzijde gebruik ik zware/hoge assteunen).
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Daar waar ik nu woon heb ik ze nog niet hoeven te gebruiken.
m.vr.gr.
Johan Geers