Elektrische oldtimer

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-12-2012 17:35 #121093 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Elektrische oldtimer
Zoals Gertjan ook al schreef, is motoren in de wielen misschien ook wel een hele goede optie.
De in-wheel motor van Protean Electric is nu bestempelt als top innovatie die de autobranche kan veranderen.
Zit al in een Volvo, een C30.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gertjan Tillema
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
10-12-2012 21:12 #121102 door Gertjan Tillema
Beantwoord door Gertjan Tillema in topic Elektrische oldtimer
Als er zo'n auto komt, wil ik me wel serieus gaan toeleggen op het dashboard, de dashtop: volledig touch, volledig digitaal. Hoeft helemaal niet extreem duur te zijn, hoeft ook niet extreem veel energie te kosten. Het leukste is dat je vervolgens alles met software kunt doen: mail tonen als de cruise control en lane keeping systeem in control zijn, weghalen als de chauffeur dingen moet doen, scannen van kentekens en RDW-gegevens direct tonen, snelheidslimiet tonen, The Matrix screensaver :lol: .

1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5

• Ronald Damme (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-12-2012 21:28 #121103 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Elektrische oldtimer
vergis je niet in de kosten van electronica, ik heb voor mijn amazon een kleine boord computer gemaakt (aan het maken). Zeer basic, meet alleen het toerental en het brandstofverbruik. Volgens mij zit ik al boven de 150 euro aan hardware kosten. Geloof me sensoren zijn duur, zeker als je ze precies wilt hebben.

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-05-2015 19:44 #150982 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Elektrische oldtimer
Lars, inmiddels zijn we een paar jaar verder en gezien je blogs heb je al een definitieve keuze gemaakt uit de verschillende mogelijkheden voor je Amazon combi. De optie van de in-wheel-motors , zoals die ook in dit topic wordt genoemd, is dus blijkbaar afgeschoten. Te kostbaar en/of nog te futuristisch?

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-05-2015 16:33 #151031 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Elektrische oldtimer
Voor mij een een belangrijk criterium: haalbare RDW keuring voor aanpassing kenteken.
Dat maakt dat ik een vrij behouden conversie wil doen.
Met andere woorden, een setup qua elektra die reeds met succes het RDW traject heeft doorlopen.
En daarnaast minimale aanpassingen aan de auto zelf om te voorkomen dat deze een nieuwe identiteit krijgt.
Zie ook Verkenning EV Combi - kenteken

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD