Zware Accu in 144?

• Laurens Camfferman
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
15-01-2013 08:06 #122399 door Laurens Camfferman
Beantwoord door Laurens Camfferman in topic Zware Accu in 144?

"Kees-Peter Geluk" schreef:
Om het starten te verkorten (en dus de aanslag op de accu te beperken) is het erg fijn om een electrische bezinepomp te installeren in plaats van de mechanische (als je een carb hebt). Anders gebruik je eigenlijk de startmotor om de vlotterkamer te vullen. Met electrische pomp is het 2 sec wachten en gaan.

Huh, de vlotterkamer blijft na afslaan vd motor toch gewoon gevuld met benzine? Of vervliegt dat echt in een dag? Hij start bij mij altijd later als hij een paar dagen heeft stilgestaan, maar dacht dat dit uitzakken van olie was ofzo...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Kees-Peter Geluk (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
15-01-2013 08:55 #122402 door Kees-Peter Geluk (GAST)
Beantwoord door Kees-Peter Geluk (GAST) in topic Zware Accu in 144?

"Laurens Camfferman" schreef:

"Kees-Peter Geluk" schreef:
Om het starten te verkorten (en dus de aanslag op de accu te beperken) is het erg fijn om een electrische bezinepomp te installeren in plaats van de mechanische (als je een carb hebt). Anders gebruik je eigenlijk de startmotor om de vlotterkamer te vullen. Met electrische pomp is het 2 sec wachten en gaan.

Huh, de vlotterkamer blijft na afslaan vd motor toch gewoon gevuld met benzine? Of vervliegt dat echt in een dag? Hij start bij mij altijd later als hij een paar dagen heeft stilgestaan, maar dacht dat dit uitzakken van olie was ofzo...

Inderdaad, in een dagje raak je dat niet kwijt (zeker in de winter). Maar als de auto een weekje heeft stilgestaan ben je (een deel van) de benzine wel kwijt.

• Raymond van der Ham
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2013 16:35 #122846 door Raymond van der Ham
Beantwoord door Raymond van der Ham in topic Zware Accu in 144?
ik heb overigens ook al een paar jaar een 70Ah in het vooronder staan, zij het met een spanbandje net als moderne auto's, past net niet in de bak..

• Daan de Jong
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
27-01-2013 20:22 #122858 door Daan de Jong
Beantwoord door Daan de Jong in topic Zware Accu in 144?
Ik gebuik in mijn amazon met B20 een Optima redtop accu. Dit is een gel accu en geeft altijd ruim voldoende startstroom ook bij zeer lage temperaturen. Het formaat is van een normale auto accu en past gewoon op de orginele plaats. Ik heb hem nu acht jaar en is nog steeds als nieuw volgens de accutester. Hij is dan ook niet heel goedkoop maar ik vind het wel waar voor zijn geld. Deze accu's kunnen ook wel wat hebben. Mocht er, per ongeluk, een flinke laadspanning op komen te staan dan gaat hij niet stuk . Zelfs met een hele lage laadspanning en stroom kan hij het nog heel lang volhouden.
Laat ons weten wat je keuze gaat worden.

M.V.G

Daan

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD