1800E, benzine lucht uitlaatgas en slechte koude start
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-02-2012 21:12 #110713
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 1800E, benzine lucht uitlaatgas en slechte koude start
Ja het is ontvlambaar, maar gebeurt niet zo snel.
Nadeel van WD40 is dat je een vette laag krijgt op het blok. WD40 is ook goed vlambaar trouwens.
Nadeel van WD40 is dat je een vette laag krijgt op het blok. WD40 is ook goed vlambaar trouwens.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11019-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-02-2012 22:50 #110720
door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic 1800E, benzine lucht uitlaatgas en slechte koude start
remmenreiniger laat geen sporen achter (zoals WD40 wél doet)
- Eric Dietz
- Senior lid
-
Minder
Meer
29-02-2012 15:08 #111159
door Eric Dietz
Beantwoord door Eric Dietz in topic 1800E, benzine lucht uitlaatgas en slechte koude start
Even een update:
in het kader van valse lucht heb ik de spruitstukpakking gecheckt maar die lijkt in orde. Heb wel de pakking van de koude start injector vervangen. En ik bedacht me dat er in de slangen van de AAV ook een soort bypass zit tbv de airco (zie foto). Iemand een idee waar die voor dient? Ik heb veel foto's van amerikaanse 1800e's op volvo1800pictures bekeken en slechts bij 1 ES kom ik zo'n zelfde bypass tegen ( zie tweede foto).
ik kan me voor stellen dat als deze bypass continue open staat dit het mengsel beïnvloed.
in het kader van valse lucht heb ik de spruitstukpakking gecheckt maar die lijkt in orde. Heb wel de pakking van de koude start injector vervangen. En ik bedacht me dat er in de slangen van de AAV ook een soort bypass zit tbv de airco (zie foto). Iemand een idee waar die voor dient? Ik heb veel foto's van amerikaanse 1800e's op volvo1800pictures bekeken en slechts bij 1 ES kom ik zo'n zelfde bypass tegen ( zie tweede foto).
ik kan me voor stellen dat als deze bypass continue open staat dit het mengsel beïnvloed.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-02-2012 15:27 #111160
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 1800E, benzine lucht uitlaatgas en slechte koude start
Wat doet die sensor in de kop, naast de AAV?
Die ken ik daar helemaal niet..
By-pass geen idee.
Die ken ik daar helemaal niet..
By-pass geen idee.
- Eric Dietz
- Senior lid
-
Minder
Meer
29-02-2012 15:35 #111161
door Eric Dietz
Beantwoord door Eric Dietz in topic 1800E, benzine lucht uitlaatgas en slechte koude start
dat is de koelwater temp sensor. zit die bij jou ergens anders?
29-02-2012 15:53 #111162
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800E, benzine lucht uitlaatgas en slechte koude start
Dat is de standaard plek, die temp sensor. De bypass is gemonteerd bij airco's, ze verhogen het stationair door meer toevoerlucht. Ze kunnen echter wel erg vast gaan zitten. Ik heb nog een vaste liggen, maar die zit dicht vast. Controleer ff of die werkt (12V-klik).
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Ad van de Ven
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-02-2012 15:58 #111163
door Ad van de Ven
Beantwoord door Ad van de Ven in topic 1800E, benzine lucht uitlaatgas en slechte koude start
Hallo Eric,
Heb je de drukregelaar al eens opnieuw getest .c.q. afgesteld? Ik zag in je lijst dat dit een van de items was, maar ik weet niet of je een nieuwe hebt geplaatst of een oude hebt afgesteld. Zelf heb ik jaren geleden een dergelijk probleem gehad, hoewel ik dacht dat de drukregelaar goed ingesteld stond, bleek deze toch weer te zijn verlopen. Uiteindelijk nieuwe geplaatst en daarmee was het probleem van de "benzine lucht" verholpen. Hij kreeg simpelweg teveel brandstof. (welke fijn wordt weggespoeld).
Ook het controleren van de tempsensor (voor bij de luchtschuif) kan forse verstoringen geven. Het is een koperen stift met een kunststof einde waar de connector van de kabelboom op gaat. Bij mij bleek dat deze beschadigd was. Er zat kennelijk een contactbreuk in de overgang van de connector. Op het oog niets te zien, maar daardoor kreeg de CPU verkeerde informatie.
Grt Ad van de Ven
Heb je de drukregelaar al eens opnieuw getest .c.q. afgesteld? Ik zag in je lijst dat dit een van de items was, maar ik weet niet of je een nieuwe hebt geplaatst of een oude hebt afgesteld. Zelf heb ik jaren geleden een dergelijk probleem gehad, hoewel ik dacht dat de drukregelaar goed ingesteld stond, bleek deze toch weer te zijn verlopen. Uiteindelijk nieuwe geplaatst en daarmee was het probleem van de "benzine lucht" verholpen. Hij kreeg simpelweg teveel brandstof. (welke fijn wordt weggespoeld).
Ook het controleren van de tempsensor (voor bij de luchtschuif) kan forse verstoringen geven. Het is een koperen stift met een kunststof einde waar de connector van de kabelboom op gaat. Bij mij bleek dat deze beschadigd was. Er zat kennelijk een contactbreuk in de overgang van de connector. Op het oog niets te zien, maar daardoor kreeg de CPU verkeerde informatie.
Grt Ad van de Ven
- Eric Dietz
- Senior lid
-
Minder
Meer
29-02-2012 16:08 #111164
door Eric Dietz
de drukregelaar is nieuw, evenals de sensor in de luchtinlaat. Maar het is de moeite waard om even te dubbel checken. Is er trouwens een truc om eenvoudig de druk van de benzineleiding te halen? Zodat je de drukmeter er op kan zetten of injector wisselen? Of heb je dan echt zo'n klem nodig?
- Ad van de Ven
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-02-2012 16:19 #111165
door Ad van de Ven
Beantwoord door Ad van de Ven in topic 1800E, benzine lucht uitlaatgas en slechte koude start
Hallo Eric,
Ik bedoel niet de sensor bij de luchtinlaat, maar de sensor die naast de luchtschuif zit, vooraan boven in de kop van de motor (je hebt hem ook op de foto staan).
Als de motor recent is gestart of gelopen heeft, dan blijft er altijd druk op de leiding staan (moet ook), pas na lang stilstaan zal dit een beetje afnemen. Maar helaas, er is geen andere mogelijkheid dan de leiding tijdelijk afklemmen, dan de drukmeter plaatsen en dan meten.
Grt Ad
Ik bedoel niet de sensor bij de luchtinlaat, maar de sensor die naast de luchtschuif zit, vooraan boven in de kop van de motor (je hebt hem ook op de foto staan).
Als de motor recent is gestart of gelopen heeft, dan blijft er altijd druk op de leiding staan (moet ook), pas na lang stilstaan zal dit een beetje afnemen. Maar helaas, er is geen andere mogelijkheid dan de leiding tijdelijk afklemmen, dan de drukmeter plaatsen en dan meten.
Grt Ad
- Eric Dietz
- Senior lid
-
Minder
Meer
29-02-2012 19:36 #111170
door Eric Dietz
o.k. je bedoelt de water temp sensor, die is er ook nieuw ingegaan... maar ga ik checken. Zal 'm even in wat warm water hangen en de weerstand meten.