Ervaringen met zelf uitdraaien Krukaskeerringdeksel B18/B20

• Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-10-2011 17:10 #107117 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Ervaringen met zelf uitdraaien Krukaskeerringdeksel B18/B20

"Boele Braaksma" schreef:

"Cees Visser" schreef:
Ik heb nog een deksel liggen voor een rubber keerring. Die mag voor een goed bedrag weg.

Cees

Hoi Cees,

Het gaat meer om de lol.

zo is dat het geeft altijd weer een goed gevoel als je zelf iets gemaakt hebt! :D :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-10-2011 23:04 #107318 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Ervaringen met zelf uitdraaien Krukaskeerringdeksel B18/B20
Het is gelukt hoor!

Wel een beetje een priegel werk. Uiteindelijk ingespannen op de binnenste ring. Dat ging nét! Met dank aan mijn vader.

Voor:

Na:

Overigens heb ik nog twee stuks extra. Deze wil ik verkopen voor 20euro per stuk obv inruil van de oude. Zonder inruil kan ook, dan zijn ze 25euro. Van de opbrengst ga ik dan een electrische slagsleutel kopen als bedankje naar mijn vader toe!

• Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-10-2011 00:17 #107325 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Ervaringen met zelf uitdraaien Krukaskeerringdeksel B18/B20

"Boele Braaksma" schreef:
Het is gelukt hoor!

Wel een beetje een priegel werk. Uiteindelijk ingespannen op de binnenste ring. Dat ging nét! Met dank aan mijn vader.

Voor:

Na:

Overigens heb ik nog twee stuks extra. Deze wil ik verkopen voor 20euro per stuk obv inruil van de oude. Zonder inruil kan ook, dan zijn ze 25euro. Van de opbrengst ga ik dan een electrische slagsleutel kopen als bedankje naar mijn vader toe!

altijd een goede zaak om je vader te bedanken!! :D :D

• Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-01-2013 16:54 #122002 door Joost Buiting (GAST)
Weet iemand toevallig de maat van de keering in het distrubutie deksel, ik wil proberen om op de freesbank met een kotterkop het gat te kotteren voor de keering.

• Alfriedel Boelen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-01-2013 21:30 #122052 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Ervaringen met zelf uitdraaien Krukaskeerringdeksel B18/B20
Deze achterste is heel makkelijk op een draaibank te doen heb ik zelf ook gedaan en hij lekt niet.
De voorste in het distributiedeksel is lastiger moet je echt op een freesbank doen en dan ben je aardig wat tijd kwijt met uitklokken.Ik heb de passing tussen een en twee tiende mm gemaakt het is rubber dus dat kan makkelijk.

• Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-01-2013 22:11 #122053 door Joost Buiting (GAST)
Waar het mij nu om gaat is of iemand de buitendiameter weet van deze voorste keering, ik wil graag de deksel gaan vermaken en pas later samen met wat andere spullen deze keering bestellen.

Joost

• Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-01-2013 22:14 #122210 door Joost Buiting (GAST)
Zelf gevonden! :D

[img

Uploaded with ImageShack.us

Deze maat heb ik liggen alleen is het gewoon een zwarte (universele viton keering)
Ik ga het toch proberen, kijken hoelang hij het vol houd.

Weet iemand waarom de orginele keeringen rood zijn en wat dit voor materiaal dit is, het moet iets
speciaals zijn want ze zijn in verhouding erg duur.

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-01-2013 08:22 #122221 door Rudi
De originele betere versie dan de oranje is bij mijn weten grijs (ik heb ook al eens een bruine versie gezien).
De kleur van het rubber zal afhankelijk van de fabrikant zijn.
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD