- Berichten: 267
Bougie met meervoudige vonk
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
.
ik had ook eerst de 123 geïnstalleerd maar niet de bobine. toen was de 123 123 defect.
cees
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 746
"Cees Visser" schreef:
joost,
zie deze eens v44.nl/forum/viewtopic.php?f=140 ... ontsteking
.
ik had ook eerst de 123 geïnstalleerd maar niet de bobine. toen was de 123 123 defect.
cees
Toch maar een nieuwe bobine gemonteerd, zoals door velen aangeraden wordt, bij het doormeten van de oude bobine blijkt dat deze nog goed is en heeft een weerstand van 4ohm, eigenlijk had ik de bobine niet hoeven te vervangen.


Wel heb ik het idee dat de motor iets beter start, dus waarschijnlijk toch een verbetering!


(het kan natuurlijk ook een illusie zijn, want als ik mijn auto gewassen en uitgezogen heb lijkt het ook alsof hij fijner en beter loopt! :roll: :roll: )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 746
Is dit een illusie of zou het wel kunnen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1146
door de hogere spanning een betere vonk , betere vonk betere verbranding , vooral op lpg.
door de betere verbranding een economischer lopende motor.
meer vermogen bij minder brandstof.
wat je toerenteller betreft , lijkt mij kapotte toerenteller.
het aantal pulsen naar de bobine vanaf de 123 ontsteking is juist , anders loopt de motor niet goed.
dus het signaal naar de toerenteller is goed , blijft over de toerenteller zelf.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 746
"R. Brandt" schreef:
ik denk niet aan een illusie.
door de hogere spanning een betere vonk , betere vonk betere verbranding , vooral op lpg.
door de betere verbranding een economischer lopende motor.
meer vermogen bij minder brandstof.
wat je toerenteller betreft , lijkt mij kapotte toerenteller.
het aantal pulsen naar de bobine vanaf de 123 ontsteking is juist , anders loopt de motor niet goed.
dus het signaal naar de toerenteller is goed , blijft over de toerenteller zelf.
Inderdaad rijd ik op LPG en heb vandaag echt genoten van het ridje wat ik gemaakt heb!
Het aantal pulsen blijft inderdaad gelijk alleen kan de puls wat anders van "vorm" zijn met een electrische ontsteking.
Ik zal eens kijken of ik garantie heb maar dat zal niet meevallen want ik heb de toerenteller uit hong kong gehaald, koste trouwens bijna niets, en het is ook niets omdat hij niet werkt!


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joseph Diks
- Senior lid
-
- Berichten: 40
zoals deze bijv.?
cgi.ebay.co.uk/VOLVO-131-SPITFIR ... _797wt_905
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.