olie uit pijlstok opening
- 06155-dummy
- Premium lid
-
De cilinderkop is nieuw (een gereviseerde E-kop weliswaar) en de nokkenas is een nieuwe TT-3 met nieuwe HD nokvolgers en klepstoters van Ben Flierman. Ik verwacht toch echt wel dat een volledige revisie van het onderblok me naar compressiewaarden (met de hoge compressiekop) van 12-14 brengt.
Amazon´68 Sedan, 2-deurs, B20-M46, nu ongeveer 125PK........zoek nog mooie wielen........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willy Beer
- Elite lid
-
- Berichten: 266
"Harry Kloezen" schreef:
Hoi Tom,
De cilinderkop is nieuw (een gereviseerde E-kop weliswaar) en de nokkenas is een nieuwe TT-3 met nieuwe HD nokvolgers en klepstoters van Ben Flierman. Ik verwacht toch echt wel dat een volledige revisie van het onderblok me naar compressiewaarden (met de hoge compressiekop) van 12-14 brengt.
Ter vergelijking: blok volledig gereviseerd, B20E, 0,8mm koppakking, K-nokkenas.
Compressiedruk op alle 4: 15kg/cm²
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Amazon´68 Sedan, 2-deurs, B20-M46, nu ongeveer 125PK........zoek nog mooie wielen........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willy Beer
- Elite lid
-
- Berichten: 266
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Als het bij mij straks weer helemaal in orde is de configuratie:
- Gereviseerd laat B20 8-gats onderblok met B21 zuigers (2127 cc.)
- TT3 nokken-as
- F-kop met hoogte van 85,2 mm.
- 0.8 mm pakking
- 123 Ignition
- 4-2-1 Simons sport uitlaat
- 38-38 Weber Outlaw valstroom carb (te vervangen door 2 dubbele dellorto 40 mm dhla)
Ik hoop dan op zo´n 130-140 Pk uit te komen met een koppel van zo´n 200Nm.
Amazon´68 Sedan, 2-deurs, B20-M46, nu ongeveer 125PK........zoek nog mooie wielen........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willy Beer
- Elite lid
-
- Berichten: 266
130 pk op 6000 tr/min
184 Nm op 3500 tr/min
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
"Harry Kloezen" schreef:
Aah, dat is wel lekker. Heeft die ook een mooi koppel bij lage toeren ?? Bij mij komt max. koppel bij zo´n 4500 rpm. Datis wel een beetje hoog.
Als het bij mij straks weer helemaal in orde is de configuratie:
- Gereviseerd laat B20 8-gats onderblok met B21 zuigers (2127 cc.)
- TT3 nokken-as
- F-kop met hoogte van 85,2 mm.
- 0.8 mm pakking
- 123 Ignition
- 4-2-1 Simons sport uitlaat
- 38-38 Weber Outlaw valstroom carb (te vervangen door 2 dubbele dellorto 40 mm dhla)
Ik hoop dan op zo´n 130-140 Pk uit te komen met een koppel van zo´n 200Nm.
Je kan dan ook gewoon een B20E kop nemen, die heeft ook 85mm hoogte. Een B20F heeft +- 87mm. Je kan er 2mm vanaf halen, maar dat kost best wat geld. Ze vlakken namelijk 1/10e per keer dus ze zijn dan wel even bezig..
Verder ben ik benieuwd naar je verslag!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik ben er ook maar per ongeluk in gerold met een F-kop. Had een gereviseerde E-kop besteld en een F-kop gekregen.
tja, lullig, maar het is niet anders. Nu is het weer in orde.
Amazon´68 Sedan, 2-deurs, B20-M46, nu ongeveer 125PK........zoek nog mooie wielen........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gijs Kirkels (GAST)
- Premium lid
-
- Berichten: 109
ik heb hetzelfde op het moment, heb een soort improvisatie oil-catch-tank gemaakt met een flesje, en tussen de carterventilatieslang die van het luchtfilter af komt gezet.
sindsdien gooit hij er druk bij de peilstok uit.
hij heeft dus meer druk als hij kwijt kan. die kan hij nu kwijt via:
- carterventilatie slang naar spruitstuk,
- carterventilatie slang van luchtfilterhuis, maar daar blaast hij nu ook weg ipv aanzuigen,
- en dus bij de peilstok..
wat lijkt jullie de beste manier om die overdruk weg te krijgen?
ik zit te denken om de slang van het luchtfilterhuis maar gewoon naar de frisse lucht te doen, maar wel met een olie afscheider ertussen, anders gooit hij daar olie weg die in de carterdampen zitten.
ik had eerst een flesje met gaatjes erin, waar de druk uit kon. over die gaatjes had ik een stuk stof gebonden om de dampen te filteren. die lap zat binnen de kortste tijd vol met olie..
zou graag tips hebben over hoe ik de druk nog meer kwijt kan, of hoe het probleem op een andere manier aan te passen.
enige is dat ik aan een beperkt budget zit (studentje).
gaat om een Amazon, B20A enkele carb, compressie: 1: 12 - 2: 10 - 3: 9,5 - 4: 11.
zie mijn topic met foto's op pagina 3:
ik en m'n 2x zo oude bak.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.