olieverbruik
- Tom Steverink
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-05-2011 18:04 #102815
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic olieverbruik
De vuistregel is dat 1 op 1000 acceptabel is.
Let eens op of je een blauw wolkje ziet als je vanaf hogere snelheid uitloopt en dan weer gas geeft? Dat duidt dan op verlies via de klepstelen. Als alle cilinders 11 Bar laten zien, is er nog niet zoveel aan de hand lijkt me..
Let eens op of je een blauw wolkje ziet als je vanaf hogere snelheid uitloopt en dan weer gas geeft? Dat duidt dan op verlies via de klepstelen. Als alle cilinders 11 Bar laten zien, is er nog niet zoveel aan de hand lijkt me..
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-05-2011 20:10 #102818
door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic olieverbruik
Ik heb ook altijd een hoog olie verbruik gehad, maar nadat ik een alluminium kleppendeksel heb gekocht
wat helemaal niet meer lekte ben ik na het blok gepoetst te hebben, eens verder gaan kijken.
Er waren meer lekkages zoals de onsteking en de benzinepomp, nu heb ik nog een kleine lekkage op de krukaskeeringen.
Ook heb ik de klepsteelrubbers nog even vervangen en mijn verbruik is nu heel laag geworden, oprit blijft schoon en het blok ook

Moraal van dit verhaal is dat ook diverse lekkages voor een hoog verbruik kunnen leiden!!
wat helemaal niet meer lekte ben ik na het blok gepoetst te hebben, eens verder gaan kijken.
Er waren meer lekkages zoals de onsteking en de benzinepomp, nu heb ik nog een kleine lekkage op de krukaskeeringen.
Ook heb ik de klepsteelrubbers nog even vervangen en mijn verbruik is nu heel laag geworden, oprit blijft schoon en het blok ook

Moraal van dit verhaal is dat ook diverse lekkages voor een hoog verbruik kunnen leiden!!
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-05-2011 20:46 #102819
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic olieverbruik
veel moderne olien hebben een reinigende werking.
mijn ervaring met millers classic 20w50 is dat na verloop van tijd en de nodige kilometers ook bij een goed gebruikt blok
de nodige koolafzetting weer terugkomt en het blok dan ook stiller wordt.
ik heb alles al geprobeerd , volsyntheet in gereviceerde blokken , halfsyntheet 10w40 , 15w40 en 5w40 volsyntheet.
bij een nieuw blok gaat het een tijd goed , al snel begint het olieverbruik weer.
ook valt het geluid met moderne olie op , vooral een goed gebruikt blok maakt meer herrie met de dunnere half-syntheet.
met classic oil millers , castrol , valvoline enz blijkt in de praktijk dat een blok dat behoorlijk kan verbruiken met een 10w40 of 15w40 met classic oil na verloop van tijd het olieverbruik minder wordt.
dat zal aan de ene kant komen door de viscositeit die dikker is maar vooral ook door de samenstelling van classic oil die speciaal is samengesteld voor gebruik in oldtimers.
mijn ervaring met millers classic 20w50 is dat na verloop van tijd en de nodige kilometers ook bij een goed gebruikt blok
de nodige koolafzetting weer terugkomt en het blok dan ook stiller wordt.
ik heb alles al geprobeerd , volsyntheet in gereviceerde blokken , halfsyntheet 10w40 , 15w40 en 5w40 volsyntheet.
bij een nieuw blok gaat het een tijd goed , al snel begint het olieverbruik weer.
ook valt het geluid met moderne olie op , vooral een goed gebruikt blok maakt meer herrie met de dunnere half-syntheet.
met classic oil millers , castrol , valvoline enz blijkt in de praktijk dat een blok dat behoorlijk kan verbruiken met een 10w40 of 15w40 met classic oil na verloop van tijd het olieverbruik minder wordt.
dat zal aan de ene kant komen door de viscositeit die dikker is maar vooral ook door de samenstelling van classic oil die speciaal is samengesteld voor gebruik in oldtimers.
- Remon Kosse
- Elite lid
-
Minder
Meer
13-08-2011 16:48 #105359
door Remon Kosse
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
Beantwoord door Remon Kosse in topic olieverbruik
Heeft iemand ervaring met millers stopleak? Toevallig dat ik dit op hun site tegenkwam en het zou zweten op bepaalde plekken misschien iets kunnen verminderen. Ik vraag me alleen af of er geen nadelige gevolgen aan vast kleven. Heeft iemand dit er wel eens doorgemengt?
www.millersoils.nl/index.jsp?USMID=63&product=22
www.millersoils.nl/index.jsp?USMID=63&product=22
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl