Olie verdwijnt...

• Willy Beer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
23-05-2007 10:42 #85323 door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic Olie verdwijnt...
<p>Peter,</p><p>Bedankt voor de tip. De "testrit" gaat normaal vandaag door, ik hou jullie op de hoogte.</p><p>Willy</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willy Beer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
23-05-2007 19:52 #85322 door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic Olie verdwijnt...
<p>Resultaat van een ritje van 30km: het oliepeil is opnieuw merkbaar gezakt (+/- 1mm), in de uitlaat is ook terug een lichte roetlaag te zien. Dus niet al te bemoedigend.</p><p>Toch ga ik de carterverluchting zo als nu behouden en ik heb ook reeds een K&N-filtertje besteld. Overigens kwam er helemaal geen olie uit het pijpje bovenop de olievuldop, wel was de druk uit het pijpje aanzienlijk (normaal of niet???)</p>

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-05-2007 22:05 #85321 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Olie verdwijnt...
Willy;
zoek eens op dit forum op olieverbruik en revisiemotor. Er zijn meer topics over geschreven, je bent niet de enige. Gelukkig komt er geen olie uit je pijpje, dat is iig al iets. Het is moeilijk te beoordelen hoeveel druk normaal is, maar er komt altijd wel wat druk op de ontluchting te staan. Olieverbruik is ook afhankelijk van hoe je hem hebt ingereden. Lang met dezelfde toeren rijden en lang stationair laten draaien in de inrijperiode is niet goed, met zoveel mogelijk wisselende toeren rijden is de bedoeling maar ik neem aan dat je daar wel instructies over hebt gekregen van de fabricant.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD